1

Onderwerp: dameskleding

Ik ga in juli voor het eerst meedoen met 1/8 triathlon, maar vroeg me af wat voor kleding dames dragen tijdens een triathlon. Ik heb geen wetsuit of trisuit omdat dit mijn eerste keer is dat ik deelneem en ik niet weet of ik het vaker wil doen. Maar hardlopen in een zwempak als vrouw zijnde is ook niet alles.

2 Laatst bewerkt door Jacob (26-06-10 10:00:16)

Re: dameskleding

http://disci.smugmug.com/Sports/Triathlons/Mooloolaba-ITU-Women-Triathlon/Mooloolaba-ITU-Womens-World/828237830_xnUNM-M.jpg

Ik denk dat badpak veruit je beste keus is. En of je op de fiets/hardlopen daar iets over heen wil trekken moet je zelf weten. Maar je gaat er in ieder geval niet sneller van!

Welkom in triathlon trouwens. De sport waar deelnemers veel te weinig strakke kleding dragen tijdens het bewegen. Voordeel: niemand kijkt ergens van op.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: dameskleding

maar een sportbh tijdens hardlopen is wel zo fijn...alleen daarin zwemmen is weer lastig

4

Re: dameskleding

Hoi Renee,

Ik heb ook meerdere outfits geprobeerd voordat ik wist wat prettig was en ik heb een hoop creatieve opties voorbij zien komen.

Je kunt bijvoorbeeld je sport bh onder je zwempak doen en dan in de wissel een fietsbroek en shirtje aantrekken. Je kunt ook met een hardloop short (strakke) en sport bh zwemmen en dan alleen een shirtje aandoen tijdens de wissel. Je kunt ook een triathlon broekje kopen en dan ook met sport bh zwemmen en in de wissel een shirtje aantrekken, of al met shirt (redelijk strak) zwemmen.

Zelf ga ik dit jaar toch over naar een trisuit want dat lijkt mij toch het handigste. Eigenlijk maakt het niet uit wat je aan hebt als je jezelf er maar prettig in voelt, de triatleten zijn toch vooral bezig met het sporten zelf en niet met het keuren van jouw outfit.. wink

Succes!
Lieke

5

Re: dameskleding

renee schreef:

maar een sportbh tijdens hardlopen is wel zo fijn...alleen daarin zwemmen is weer lastig

Hangt af van het type sport bh. Ik heb er 1 van Champion die niet al te dikke stof heeft en daardoor niet veel water aanneemt.

6

Re: dameskleding

Ik verkocht vroeger bij de hardloopzaak waar ik werkte shockabsorber. De meeste dames beviel dat goed tijdens triathlons. bad pak erover en klaar. Je zou om estetische reden nog een broekje aan kunnen doen. Maar erin zwemmen is niet lekker en kost tijd en het aantrekken is ook erg lastig.(even testen in het zwembad of onder de douche).
Succes

7

Re: dameskleding

tnx voor alle reacties..denk dat sportbh onder badpak 't handigst is dan!
ga t wel s ff uitproberen smile

8

Re: dameskleding

eens in de cataloog van skinfit bladeren anders daar staat ook wel mooi en handig matriaal in.

9

Re: dameskleding

ik had uiteindelijk m'n sportbh onder badpak gedaan en na 't zwemmen hardloopbroekje aangetrokken en dat ging prima..had een tijd van 1h13min dus was wel tevreden voor een eerste keer 1/8 triathlon smile

10

Re: dameskleding

renee schreef:

had een tijd van 1h13min dus was wel tevreden voor een eerste keer 1/8 triathlon smile

Understatement of the year..!! wink

11

Re: dameskleding

Super goed!

12 Laatst bewerkt door renee (23-07-10 12:48:08)

Re: dameskleding

Het was wel 18 km fietsen ipv 20 km..maar ik was wel tevreden hoor smile
Het ging lekker en vond het leuk en dat is toch het belangrijkste!
Wil nu wel vaker meedoen aan wedstrijden, alleen in mijn omgeving zijn er niet zoveel mensen die ook meedoen sad
Iemand nog tips voor leuke wedstrijden (en waarvoor je je nog kan inschrijven)?