Onderwerp: Trainen in Cambodja voor Almere 2010
Hallo ieder,
Berry Schipper, 38 jaar, getrouwd, 2 kleine draakjes die maar 1 constante snelheid en geluidsniveau aanhouden, Docent Business Plan en Marketing, 2 meter 2 en 108kg (ik val verdorie geen gram af, ondanks al het trainen in de hitte hier) en woonachtig in Cambodja. Doel is Almere 2010. Misschien in de categorie 100+ kilo; die zouden ze eens moeten instellen, compleet met qualificatiemogelijkheden voor Hawaii; krijg ik stemmen voor hier?
Ik ben een zwemmer, heb al eens in een training het zwemdeel van Almere in een uur gedaan en in een Tritogether in 1:10, kom aardig mee op de fiets, maar lopen is hel. Heb een levenlang basketball achter de rug en knie en lopen was altijd onmogelijk totdat ik ging Chi-runnen. Nog steeds geen pretje, maar ik kan iig een uur achtereen rennen zonder knieproblemen.
Trainen in Cambodja op een moutainbike met 'tractorbanden' maakt me hopelijk gehard en ik mag mezelf graag wijsmaken dat ik strax in normale temperaturen en luchtvochtigheid op m'n racefiets op een fatsoenlijke weg met dezelfde inspanning makkelijk 5-8 km p/u sneller zal gaan. Afgelopen vrijdag van Phnom Penh (hoofdstad) naar Kep (kustplaatsje) gefietst: 172km a 22 per uur; geen fantastische snelheid, maar daar was het ook de situatie niet naar.
M'n schema is nu grofweg 3 keer p/w fietsen waarvan 1 lange afstand, 2/3 p/w rennen waarvan 1 'lange' afstand: 9-12km en 1 keer p/w zwemmen.
Voor Almere toch geen qualificatie eisen he? Ik doe in december de halve marathon van Angkor Wat en in maart de 70.3 in China; zou misschien genoeg zijn, als er eisen zijn.
Ik ga maar eens het forum doorlezen, op zoek naar info over reis-fiets-zakken of hoe die dingen ook heten, groot formaat (maat 49-50) fietsschoenen die je wat sneller aan en uit krijgt dan die krengen die ik nu heb, triathlonbikes en/of sturen e.d., voeding die ik hierheen gestuurd kan krijgen, trainingsmogelijkheden in de buurt van Hilversum tijdens de kerstvakantie en voornamelijk een mooi hardloopschema.
Oh ja en ik heb het vorige week voor het eerst hardop gezegd, toen iemand me vroeg wat voor werk ik deed: "Ik heb een jaar vrij genomen om te trainen voor een Iron Man." Oh... wat voelde dat goed. Jaloers?