Re: fietsen op 90 tpm
saelensbjorn schreef:Ik heb me laatst een fietscomputer met cadansmeter aangeschaft om wat gerichter op cadans te kunnen trainen op m'n tacx.
Gisteren reed ik een uurtje aan een gemiddelde cadans van 99. Hoe kan ik dit optrekken?
Bekom ik dit zoals bij het lopen? Niet constant op duur trainen, maar door af en toe interval in te lassen?Misschien reeds vermeld op dit forum, maar 'k vond het niet meteen met de zoekfunctie.
Waarom zou je überhaupt met een gemiddelde cadans van boven de 99 omwentelingen per minuut willen fietsen?
Omdat je zo, puur hypothetisch gezien, beter gebruik zou kunnen maken van de SSC en dat je zo ondanks de aselectieve prikkel tijdens een extensieve training toch neuraal nog kunt prikkelen? Omdat, bij contractie met grotere snelheid en minder kracht (zelfde vermogen) er minder snel Vo2 tekort ontstaat door afklemming van arteriolen e.d.? Zomaar een zogenaamde brainfart. Je leert hier nog eens iets.
@Rapido ik benijd je om je Van Kooten & De Bie achtige benadering, zit daar ook een copyright op?