Schoolslag zouden ze wel gewoon kunnen verbieden. Als je al niet de moeite neemt om borstcrawl te leren wat doe je dan in een triatlon
Ik ben geenszins een goede zwemmer. Maar ik lig meestal wel wat meer vooraan met zwemmen (voor de massa iig) en ik heb nooit zoveel last van klappen eigenlijk. Bij de start is het even chaos (rammen) tot er zich enigzins groepjes vormen en bij boeien moet je inderdaad even goed je lijn inschatten (iemand afsnijden is nooit verstandig).
Tijdens het zwemmen zelf eigenlijk zelden last van iemand. Net als dat ik zelf zelden iemand raak (tegen de voeten tikken daargelaten).
Wellicht dat dit wel te maken heeft met het feit dat je 'wat meer vooraan' ligt. Ik ga altijd voor een goede eindtijd, als ik half over iemand heen zwem dan benadeel ik niet alleen die persoon daarmee, maar ook mezelf. Als een opgefokt alfamannetje (type voetbalhooligan) je plek op eisen dmv slagen uitdelen lijkt mij zeer nadelig voor mijn eigen eindtijd. Ik denk dat in de eerdere groepjes meer mensen zo denken, en het daardoor wellicht rustiger zwemt.
Dit alles is niet op feiten gebaseerd. Wel heb ik gemerkt dat wanneer er een zwembad triatlon is, en ik in de baan lig met aanzienlijk langzamere zwemmers dat ik vaker (expres?) gehinderd word bij het passeren.
Maar de conclusie blijft hetzelfde, gewoon wat sneller worden. Als je de gemiddelde zwemtijden ziet bij een triatlon vind het ik het moeilijk om te geloven dat 'iedereen hard traint om sneller te worden'. Moet dus een haalbare kaart zijn