Onderwerp: Lange duurlopen en duathlons..
Hallo sportievelingen,
Al jaren een getraind hardloper en de afgelopen jaren toegelegd op de langere duurlopen heb ik mij nu toch maar aangemeld. In mijn jonge jaren, rond de 20, een aantal triathlons gedaan (OD's) maar het zwemmen bleek toch steeds een hekel punt waar ik veel tijd aan verloor. Daarna aan de duurlopen begonnen. Door drukke werkzaamheden en de opvoeding van destijds twee kleine kinderen niet meer aan het fietsen gedacht. Bijna 4 jaar geleden een zwaar ongeval overwonnen en alles weer opnieuw moeten opbouwen dacht ik dat ik er weer was. In training voor een marathon, heerlijk, ik was er klaar voor, totdat ik vorig jaar mijn enkel brak!!! Bijna een jaar stilgelegen, het lopen op absoluut 0 moeten zetten. De kriebel naar fietsen was er en toen dus een tijdritfiets aangeschaft, dit om mijn conditie op peil te houden. Nu, bijna een jaar verder, heb ik ook weer het lopen opgepakt. Zo blij als een klein kind dat ik weer kan lopen! Begonnen met natural running en ja ja, de fiets niet aan de kant gezet, ben ik weer begonnen met het opbouwen van de kilometers en de snelheid! Maar ai ai ai, wat doet een enkelbreuk veel met een duurloper. Sterker nog, ik ben bijna 40 jaar, maar ik ben nog zeer gedreven!
Ik heb de duurlopen weer opgepakt en ga weer rustig werken aan een halve- en een hele marathon! Het fietsen combineer ik erbij en dus lag het voor de hand.....ook de duathlon heeft mijn aandacht....
Zo, even in het kort wie ik ben!
Als er vragen zijn dan hoor ik dat graag!
Ik hoop dat ik een hoop zal hebben aan dit forum, we zullen zien!!
Met sportieve groet,
Peter