NielsH schreef:Denk niet dat Rose zo snel leest.
Hoofdstuk 1 heb ik al gelezen, vanavond alleen thuis en ga verder lezen. Zit er lekker in, Engelstalig maar leest net zo makkelijk als 'Born to run'.
Manier van schrijven is logisch, duidelijk en praktisch wat mij heel erg aanspreekt omdat ik hoop met dit boek zelf trainingsprogramma's op te leren zetten voor mijn eigen doelen. Vind momenteel het betalen voor schema's via een coach per maand (30 a 40 euro meen ik) prijzig . Verder heb ik niet zoals Maca944 dat ik het lekker vind dat iemand mij een schema dicteert. Weet dat je daar kan afwijken en dat het custom made wordt gemaakt in goed overleg, maar goed dan geef ik de voorkeur om zelf van theorie te leren en lezen van andermans ervaringen om uiteindelijk zelf te leren inschatten wat ik nodig heb in de voorbereidingen.
Ben dus nog niet zo ver dat ik het kan doen maar lees waarschijnlijk wel in dit boek het bewustzijn ervoor en wat je wel en niet moet doen.
Mocht mijn DIY aanpak niet werken omdat ik niet ontwikkel en blijk aan te modderen dan kan ik in 2014 altijd nog overgaan naar een coach als de ambities er ook naar zijn. 2013 wordt sowieso kijken in hoeverre ik wat kan en ontwikkel.
Maar wat ik gelezen hebt spreekt me zeer aan. Er wordt niet gesproken over goed en slecht met wel of geen coach! Weet even niet of mensen die via schema's werken er wat aan hebben, maar bewustzijn of bevestiging in een boek lezen kan ook prettig zijn. Als ik weer een beter beeld heb dan laat ik het weten.
Bij bol.com geeft iemand al in de review een duidelijk beeld van het boek en daar kan ik me nu al na 1 hfdstk in vinden.
Uiteindelijk hangt mijn succes van de theorie toch af van zelfdiscipline ... dus wordt vervolgd ;-)
Mijn uitdaging is te kijken of ik het zelf kan doen zonder coach, efficiënt en optimaal. Ik wil het liefst een individuele Do It Yourself triatleet worden. Daarnaast wil ik mijn doelen zo leren stellen dat ik iedere keer weer een drive vind om een nieuw doel te definiëren te denken 'dit was het dan, wat nu nog?'. Gelukkig is triathlon heel breed in z'n facetten en is in principe nog heel veel te variëren in je doelen :-)
KOSTEN: 20,95 euro
FORMAAT: Letter (amerikaanse a4 zeg maar)
3e herziene uitgave uit 2009
review bol.com schreef:he Triathlete's Training Bible van Joe Friel
27 januari 2012 | Door: BerberT | Almere
Ik heb het boek gekocht op aanraden van een bekende. Had bij het bestellen alleen niet gezien dat het een dik en groot boek was. Dat was wel even schrikken maar het lettertype is groot en leest erg makkelijk. De uitgelezen kans om ook mijn Engels weer wat bij te spijkeren.
Je verwacht vanwege het onderwerp nogal droge stof maar dat is het helemaal niet.
Veel herkenbare passages en voorbeelden maken het makkelijk leesbaar en toch is het confronterend en zet je aan het denken. De inside die het boek geeft in de wijze van trainen en de balans die je daarin moet zoeken is erg helder. Ook zaken als privé & familie wordt meegenomen. Niet alleen maar knalhard trainen maar goede keuzes maken in sporten, pieken, rusten, privé, werk en belasting.
In plaats van iets voorschrijven maakt Joe duidelijk wat de opties zijn en neemt hierin ook je niveau mee. Als je een beginner bent zoals ik schrikt het niet af en volgens mij leer je ook nog wat als je meer ervaring hebt.
Ik heb hem als goed beoordeeld omdat ik geen vergelijking kan maken, dit is het eerste boek over trainingsleer wat ik gelezen heb.
Kortom een goed en helder naslag werk, die duidelijk de keuzes weergeeft en toch kan confronteren als of je 1 op 1 met je coach bezig bent. Het enige wat je zelf moet doen is discipline opbrengen voor de uitvoer.
Pluspunten: Inspirerend, Praktisch
Minpunten: 400 pagina's