Zit voor mij een beetje in de categorie van de "oakley brillen"
Kijk eens bij de jeugd bij het schaatsen. Brilletje van 150 euro op de kop en rijden dan 48 op de 500
En ze lopen er ook nog rustig hun eigen krantenwijk voor.
Maar toegegeven, "het oog wil ook wat" is ook heel belangrijk bij de triatleten.............en bij mij dus ook. Maar als ik kan kiezen uit een lelijke schoen (die goed zit en goed loopt) van 75 euro en een heeeeele mooie met dezelfde eigenschappen van 120 euro, dan wordt het toch echt de lelijke
Ik voel me het aller lekkerst wanneer ik de mannen met duren wielen inhaal Maar das een hele andere discussie.
Mbt deze schoenen net het "natural running" in zijn algemeenheid : is het niet handiger eerst vast te stellen OF het voor JOU nut heeft? OF JIJ er ook beter en (eventueel) sneller van gaat lopen? Uiteraard moet je iets proberen om er achter te komen, maar ik krijg nu, alleen maar lezende op internet, het idee dat er "iets nieuws is" en "men" zich er meteen massaal op stort omdat "ze" zeggen dat dit het nieuwe lopen is, beter voor je is, afwikkeling, middenvoet, bla bla
Volgens mij ben je geboren met je gewrichten in een bepaalde stand en daar moet je het mee doen. Staan jouw voeten wat naar buiten en een trainer gaat zeggen dat je je voeten recht naar voren neer moet zetten, dan kan je wachten op knie problemen.
Afijn...........ik lees graag weer mee