476

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Scighera schreef:

Klimmen op tacx is en blijft anders dan het echte werk. Heb zelf een I-magic met Fortius staan, best leuk, maar zit toch liever buiten op de fiets wink. Geen idee hoe nauwkeurig de tacx is, maar 550watt lijkt me wat aan de optimistische kant smile


Heb je ongetwijfeld gelijk in hoor en of het nou 500 of 600 was ik bedoelde eigenlijk alleen maar aan te geven dat ik geen klimmer ben....in de zomer een paar keer bij de posbank geweest maar ook daar was het al duidelijk roll .
op de taxc vind ik alles ook heel erg statisch ik zit liever buiten frisse lucht ...maar helaas heb ik een hekel aan regen en kou.
training op de taxc is voor mij een leuke aanvulling maar zeker geen vervanging.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

477

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Fiets schreef:
Scighera schreef:

Band inderdaad beter nat maken voor een goede werking, ook zorgen dat deze niet te los zit (had ik vrijdag last van liep 11kmh op 220 slagen per minuut...

Ik heb ook weer wat aangeschaft.... De Ergomo Pro die ik op de wedstrijdfiets had is vorig jaar overleden. En de conclusie was dat ik onderzoekskosten en reparatie te duur ging worden (compleet binnenwerk van de sensoras vervangen in USA). Ik was op zoek naar een 2e powertap, echter liep ik dit weekend tegen een oude maar in goede staat verkerende SrM Professional Dura-Ace aan, zojuist dus opgehaald:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/407579_10151316356978541_848210126_n.jpg Weer niet op vakantie dit jaar dus tongue

je kat vindt het ook mooi spul geloof ik tongue

Alles wat nieuw is vind een kat interessant, en helemaal als er doos omheen zit (geef een kat een doos, en hij komt er de komende paar uur niet uit tongue  )

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

478

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hey Scighera je traint nu een jaartje met vermogenmeter,voel je nu al merkbare progressie in je fietsen? Ga zelf ook nieuwe fiets kopen en twijfel ook of ik er een vermogenmeter op ga zetten. Maar ben nu ook al 40jaar dus denk niet dat ik er nog veel profijt uit ga halen eigenlijk.

479

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Hey Scighera je traint nu een jaartje met vermogensmeter,voel je nu al merkbare progressie in je fietsen? Ga zelf ook nieuwe fiets kopen en twijfel ook of ik er een vermogensmeter op ga zetten. Maar ben nu ook al 40jaar dus denk niet dat ik er nog veel profijt uit ga halen eigenlijk.

De Ergomo die ik had was onnauwkeurig (waarden schommelde teveel om er er echt wat mee te kunnen) Powertap gebruik ik nu sinds oktober. Moet het boek nog steeds volledig doorlezen.  plan wel mijn trainingsintensiteiten adhv vermogen ipv hartslag

Grote voordelen die ik wel merk tot zover:
-vermogen is direct meetbaar bij verandering in intesiteit, hartslag heeft tijd nodig om te klimmen of te zakken
-vermoeidheid/niet goed hersteld zijn tijdelijker herkennen.
-Beter pacen tijdens wedstrijd (door adrenaline ligt HR aanzienlijk hoger, dan is vermogen een betere raadgever). Heb in het verleden te vaak iets teveel gegeven tijdens het fietsen, met als gevolg dat tijdens het lopen met name maag e.d. begonnen te protesteren

Uiteraard een hoop data om te analyseren, maar ook daar moet ik me nog verder in verdiepen

Van een vermogensmeter an sich ga je niet beter/sneller fietsen. is wel een handige tool. Goed boek erbij is een must. Bepalen van trainingszonnes kan je zelf doen (hoe en wat is wel te vinden) of via een SMA.

Interessant is wel het verschill tussen aerobars vs remgrepen. Aerobars kost je 30W minder vermogen om een gelijke snelheid hand te haven tongue

Of het voor jou zin heeft is aan jou smile wat wil je ermee en heb je er de kosten er voor over. Ik ben dusdanig gewend geraakt aan de powertap afgelopen winter dat ik perse ook een vermogensmeter op de wedstrijdfiets wilde hebben (waar ik zomers ook mijn trainingen op draai).

Markt kent nu gelukkig steeds meer spelers.
-Powertap bevalt mij erg goed en betaalbaar (wel slechte lagers, maar zijn goed zelf te vervangen. nadeel is wel als je graag  wisselt met trainings- en wedstrijdwielen.
-SRM moet je echt tweedehands aanschaffen, grote naam (terecht) maar nieuwprijzen zijn er ook naar.  duur in batterijonderhoud (200euro incl btw voor powermeter en powercontrol, echter, er zijn how-to's beschikbaar om het zelf te doen)
-Quarq lees ik ook veel positiefs over
-Ergomo: goed idee, uitvoering wat minder, service voor ISIS/Octalink types niet berschikbaar, Duitsland doet alleen onderhoud aan square assen.
-Power2max: geen ervaring mee, maar hoor ik ook goede verhalen over.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

480

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Scighera............ik weet natuurlijk helemaal niets van wattages enz, maar ik weet wel dat als je 200 watt op het vlakke trapt je ook 200 watt moet trappen als je omhoog gaat...................dan ga je ook niet dood  big_smile

Gelukkig heb ik die apparatuur niet, doe alles op gevoel. Een enkele keer zet ik mijn fietstellertje op "tijd" tel even 10 sec de pedaalslagen en dat is dan meestal rond de 90. Beetje bevestiging zoeken  tongue

Veel plezier met de speeltjes

481

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Scighera............ik weet natuurlijk helemaal niets van wattages enz, maar ik weet wel dat als je 200 watt op het vlakke trapt je ook 200 watt moet trappen als je omhoog gaat...................dan ga je ook niet dood  big_smile

Gelukkig heb ik die apparatuur niet, doe alles op gevoel. Een enkele keer zet ik mijn fietstellertje op "tijd" tel even 10 sec de pedaalslagen en dat is dan meestal rond de 90. Beetje bevestiging zoeken  tongue

Veel plezier met de speeltjes

Ik ga ook niet dood als ik omhoog ga, dat was Mikecorn wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

482

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Klopt in zo verre dat als je gaat klimmen dan stijgt de wattage best veel triple rijders zullen daar minder last van hebben tongue  maar ik dualrijder op de klein voor en groot achter ga die 200 watt niet redden hoor eerder 400 watt bij stijging boven de 9 %..........maar je mag het een keer komen proberen hier hoor petimas je bent welkom  cool .
Maar mijn verhaal was dat ik dus niet zo'n klimmer ben en ook nooit zal worden, alles boven de 250 watt is voor mij zwaar  roll

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

483

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Alles heel mooi en aardig al die Powermeters om te zien hoeveel watt je trapt
Regelmatig heb ik fietstest in combinatie met een lactaattest gedaan en natuurlijk zie ik hoe hoog mijn vermogen is maar belangrijker is de hartslag die ik zie
Ik weet precies waar mijn trainingszones liggen en daar heb ik alleen mijn hartslagmeter voor nodig Bij kwarttriatlons ken ik maar een stand en dat is vol rijden net onder mijn omslagpunt.

484 Laatst bewerkt door Scighera (05-02-13 21:58:57)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/522096_10151320495118541_1731389577_n.jpg
De 'oude' carbon Ergomo cranks + ISIS bottom bracket eraf, de kettingbladen (Gebhardt GiP 53T en een Stronglight Zicral 44T) overgezet naar de SRM cranks en de pedalen gemonteerd.

Komend weekend bedrading aanleggen, computer plaatsen en het zaakje calibreren smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

485

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tuurlijk op hartslag doe ik alles maar het zijn naar mijn idee fijne hulp middelen en als de toppers het gebruiken kan het geen kwaad lijkt mij. je kan mooi zien wat je sterke maar ook zwakke punten zijn, en wil je het niet gebruiken niemand zal je het opdringen toch. ik heb er baat bij en misschien andere ook wel als je niks probeerd dan zul je het nooit weten toch. Uit eindelijk moet ons lichaam het doen das zeker maar wat zijn je grenzen en waar kun je ze verbeteren.

Gr Mike

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

486

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Scighera wat een geweldig kleurtje heeft die fiets van jou..........en mooi werk natuurlijk  cool

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

487

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mikecorn schreef:

Klopt in zo verre dat als je gaat klimmen dan stijgt de wattage best veel triple rijders zullen daar minder last van hebben tongue  maar ik dualrijder op de klein voor en groot achter ga die 200 watt niet redden hoor eerder 400 watt bij stijging boven de 9 %..........maar je mag het een keer komen proberen hier hoor petimas je bent welkom  cool .
Maar mijn verhaal was dat ik dus niet zo'n klimmer ben en ook nooit zal worden, alles boven de 250 watt is voor mij zwaar  roll

Mhoah, een triple, hoe vaak heb je dat nodig... met een 39T binnenblad en een goed gekozen cassette (met een 25 of 27T) moet het wel lukken lijkt mij. Uiteraard wel de pedalen draaien en niet alleen duwen. Zolang je onder je omslagpunt blijft zitten is dat wel een klein uurtje vol te houden lijkt mij (Niet onderbouwt, want ik ben nog nooit in Frankrijk geweest tongue )
zal eens kijken of ik hier ergens een 10% helling o.i.d. kan vinden in de buurt, kijken hoeveel W dat geeft bij welk verzet en cadans

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

488

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

je mag hier wel een keer komen fietsen op de taxc of we gaan bij de posbank kijken 7% is wel cool voor testjes.

ik zal in het weekend een stukje alph heuz doen op de taxc alleen om te kijken wat de wattages zijn ok.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

489 Laatst bewerkt door Scighera (05-02-13 22:25:44)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mikecorn schreef:

Scighera wat een geweldig kleurtje heeft die fiets van jou..........en mooi werk natuurlijk  cool

Keer wat anders tongue makkelijk te vinden in T1 tongue Ik kon kiezen uit zwart, parelmoerwit, blauw of pink, en heb de gok gewaagd en voor de laatste gegaan tongue

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/72120_443479503540_2765189_n.jpg
Kleur is iets feller in het echt tongue

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

490 Laatst bewerkt door Scighera (05-02-13 22:53:14)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@triathleethans
De een heeft aan HR genoeg, de andere ziet er graag ook vermogencijfers bij om wat voor redenen dan ook. Mij zul je ook nooit horen zeggen dat het een musthave is. smile

mikecorn schreef:

je mag hier wel een keer komen fietsen op de taxc of we gaan bij de posbank kijken 7% is wel cool voor testjes.

ik zal in het weekend een stukje alph heuz doen op de taxc alleen om te kijken wat de wattages zijn ok.

Ik ken de posbank wink Heb daar in de buurt gewoond. Hier ook genoeg keus: De Lutte, Motieweg Holten met 10% en uiteraard Gildenhaus met een 14% klim deels asfalt, deels kasseien big_smile .

Vraag me alleen af hoe nauwkeurig een tacx is qua cijfers/calibratie, ik nam die I-magic van mij altijd met een korreltje zout. kan zijn dat ze flink verbeterd zijn smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

491 Laatst bewerkt door Triatleethans (05-02-13 23:56:56)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn boodschap is wanneer je een Powermeter of eem hartslagmeter koopt dat je wel moet weten wat het met je lichaam doet
Hoeveel vermogen je kunt trappen zegt mij  niks net zoals een hartslagmeter dragen om te zien hoe hoog mijn hartslag komt tijdens de wedstrijd.
De laatste jaren is het een trend aan het worden met allerlei gadgets ( trainingshulpmiddelen ) en de basis van bewust trainen wordt helemaal overgeslagen. Planmatig trainen in zones 1 tot en met 5 trainen dat is het ei van Columbus, dit gaat alleen als je regelmatig een test doet in het fietsen en in het lopen.

492

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Scighera schreef:

@triathleethans
De een heeft aan HR genoeg, de andere ziet er graag ook vermogencijfers bij om wat voor redenen dan ook. Mij zul je ook nooit horen zeggen dat het een musthave is. smile

mikecorn schreef:

je mag hier wel een keer komen fietsen op de taxc of we gaan bij de posbank kijken 7% is wel cool voor testjes.

ik zal in het weekend een stukje alph heuz doen op de taxc alleen om te kijken wat de wattages zijn ok.

Ik ken de posbank wink Heb daar in de buurt gewoond. Hier ook genoeg keus: De Lutte, Motieweg Holten met 10% en uiteraard Gildenhaus met een 14% klim deels asfalt, deels kasseien big_smile .

Vraag me alleen af hoe nauwkeurig een tacx is qua cijfers/calibratie, ik nam die I-magic van mij altijd met een korreltje zout. kan zijn dat ze flink verbeterd zijn smile

waar is die 14 % klim ergens? ik fiets ook vaak de motieweg op maar zoek een langere klim smile

493

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Fiets schreef:

waar is die 14 % klim ergens? ik fiets ook vaak de motieweg op maar zoek een langere klim smile

http://www.heuvelsfietsen.nl/

Kun je een beetje orienteren waar je terecht kan. Als je echt serieus heuvels wilt fietsen en lange klimmen wilt maken kan ik de Vogezen aanraden. Dan ben je blij als je weer in Nederland bent. Kun je weer even fietsen zonder heuvels.

494

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Fiets schreef:

waar is die 14 % klim ergens? ik fiets ook vaak de motieweg op maar zoek een langere klim smile

Ongeveer hier: http://goo.gl/maps/hqyKB. Maar hij is maar heel kort hoor. Altijd leuk om tijdens clubtrainingen ff te zien wie er de beste benen heeft die dag.. tongue

495

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ow dat is in duitsland tongue je zei motieweg dus ik dacht mischien ligt het daar in de buurt tongue

496 Laatst bewerkt door Scighera (06-02-13 17:52:43)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Fiets schreef:
Scighera schreef:

@triathleethans
De een heeft aan HR genoeg, de andere ziet er graag ook vermogencijfers bij om wat voor redenen dan ook. Mij zul je ook nooit horen zeggen dat het een musthave is. smile

mikecorn schreef:

je mag hier wel een keer komen fietsen op de taxc of we gaan bij de posbank kijken 7% is wel cool voor testjes.

ik zal in het weekend een stukje alph heuz doen op de taxc alleen om te kijken wat de wattages zijn ok.

Ik ken de posbank wink Heb daar in de buurt gewoond. Hier ook genoeg keus: De Lutte, Motieweg Holten met 10% en uiteraard Gildenhaus met een 14% klim deels asfalt, deels kasseien big_smile .

Vraag me alleen af hoe nauwkeurig een tacx is qua cijfers/calibratie, ik nam die I-magic van mij altijd met een korreltje zout. kan zijn dat ze flink verbeterd zijn smile

waar is die 14 % klim ergens? ik fiets ook vaak de motieweg op maar zoek een langere klim smile

Extreem lang is ie niet (190 meter), maar wel stijl met 14%:
https://maps.google.nl/maps?saddr=Onbek … 6&z=16

edit: Lieke was me voor tongue

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

497

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Lieke schreef:
Fiets schreef:

waar is die 14 % klim ergens? ik fiets ook vaak de motieweg op maar zoek een langere klim smile

Ongeveer hier: http://goo.gl/maps/hqyKB. Maar hij is maar heel kort hoor. Altijd leuk om tijdens clubtrainingen ff te zien wie er de beste benen heeft die dag.. tongue

pittig klimmetje ja smile kom er eerlijk te bekken bijna nooit; zigzag meestal in de driehoek Oldenzaal-Lutte-Beuningen. Bij Ootmarsum en Vassen zitten ook nog een stel leuke

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

498

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Triatleethans schreef:

Mijn boodschap is wanneer je een Powermeter of eem hartslagmeter koopt dat je wel moet weten wat het met je lichaam doet
Hoeveel vermogen je kunt trappen zegt mij  niks net zoals een hartslagmeter dragen om te zien hoe hoog mijn hartslag komt tijdens de wedstrijd.
De laatste jaren is het een trend aan het worden met allerlei gadgets ( trainingshulpmiddelen ) en de basis van bewust trainen wordt helemaal overgeslagen. Planmatig trainen in zones 1 tot en met 5 trainen dat is het ei van Columbus, dit gaat alleen als je regelmatig een test doet in het fietsen en in het lopen.

Natuurlijk zit er een hele theorie achter, zonder dat is het gewoon een gadget. Ook met een vermogensmeter train je in van te voren vastgezette zones.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

499

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Scighera schreef:

pittig klimmetje ja smile kom er eerlijk te bekken bijna nooit; zigzag meestal in de driehoek Oldenzaal-Lutte-Beuningen. Bij Ootmarsum en Vassen zitten ook nog een stel leuke

Vanaf Enschede weer net iets beter te doen dan vanaf Hengelo dus in de zomer kom ik er wel regelmatig met clubtrainingen..

500

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Speedplay Zero pedalen (http://www.speedplay.com/index.cfm?fuseaction=home.zero)
Xlab accessoires voor op de P5.