Silvia schreef:Scighera schreef:Silvia schreef:Ik ben me ook aan het orienteren voor een tijdritfiets, maar die blauwe van planet x is wel heel mooi.
Alleen ben ik totaal niet technisch en de fietsenmaker moet dus alles voor me in elkaar sleutelen.
Op mijn huidige fiets heb ik een ultegra triple. Het frame is op maar de groep kan nog wel een paar jaar mee.
Ik heb gehoord dat een triple niet op een tijdritfiets kan. Klopt dit?
Is de prijs die hier staat alles of moet je nog iets van invoerrechten of BTW erbij optellen?
Prijs is inmiddels gestegen helaas.... maar UK valt onder EU, dus geen invoerrechten, BTW (VAT) is daar al afgedragen.
Triple, zal wel passen denk ik, of het verstandig is, is een tweede, hoevaak gebruik je het 30Tands binnenblad?
Scighera, dankjewel. Je hebt gelijk. Ik gebruik mijn kleine blad alleen in Limburg en de Ardennen en dan zal ik toch de racefiets mee gaan nemen. zit nu nog een beetje met de maat. Ik ben 1,68 met 64 kg. Als ik mijn huidige fiets opmeet (53 inch) zou dat een M zijn, maar als ik jullie lengtes zie van 10 cm langer en jullie gaan ook voor een M, ga ik twijfelen.
Als ik zo naar jou lengte kijk zegt mijn gevoel: Small, pak ik de sizing guide van de PX website erbij: small = 165 - 175cm.
aandachtspunt is wel (niet dat je daarom een groter frame moet nemen) met een M passer er al met moeite 2x750cc bidon in het frame (de bidon aan de zadelbuis is al moeilijk in en uit te krijgen). op een S kan je denk ik een 750cc bidon op de onderbuis kwijt en een 500cc op de zadelbuis, wil je meer, moet je er naar systemen achter het zadel kijken of tussen het stuur.
Hier zie je mijn Medium met 2x 750cc, verticale is moeilijk in en uitdoen en de bidon op liggende buis past er niet helemaal in (houders klemmen goed, dus geen probleem)
Wat betreft crankstel. ga voor een normale double (39+53 of 42+53) en een practische casette (weet niet of je een sterk fiets bent: maar meest practische 10speed cassette is vind ik de 13-25T,zeker icm met een 39T voor voldoende backup om te klimmen en je hebt hele kleine stappen van 1 in de cassette: 13/14/15/16/17/18/19/21/23/25T. Kijk bij jezelf even na hoe klein je achter rijdt bij een zware klim terwijl je voor op middenblad rijdt. (een 12/25 of 12/27 missen beide iig de 18T, welke je erg vaak gaat gebruiken als je hem hebt)
Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800