1,851 Laatst bewerkt door HermanB (07-01-16 18:46:16)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb deze morgen de fenix3 besteld. Dus hoop hem begin volgende week te hebben.

Gefeliciteerd smile Ik heb hem ook (de "oude" versie zonder HR), zeer tevreden mee hoor!

/Herman

PS: Je eerdere oproep had ik gemist trouwens, sorry. Ik twijfelde ook tussen de 920 en de fenix3. Uiteindelijk gaf de doorslag dat ik beide schermen even duidelijk vond (ik begin wat verziend te worden), de technologie in beide toestellen in principe hetzelfde is, en de fenix net iets meer kan en ook als horloge te dragen is. Wat ik in de praktijk dus ook blijk te doen, tot mijn eigen verrassing.

1,852

Maca944 schreef:
ronnyke schreef:

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb deze morgen de fenix3 besteld. Dus hoop hem begin volgende week te hebben.

Ik heb daar toch eens wat meer informatie over opgezocht.

Waar komt de uitdrukking de knoop doorhakken vandaan?
De knoop doorhakken ('een belangrijke beslissing nemen') gaat terug op een verhaal uit het klassieke Griekenland. Dit verhaal wordt in het Groot Uitdrukkingenwoordenboek (2006) van Van Dale als volgt weergegeven:

De Frygische boer Gordias was in het bezit van een strijdwagen. Hij had een band gewonden om de stang die door het juk en de disselboom liep, en in die band een zeer kunstige knoop gelegd. Wie de knoop kon ontwarren, zou heerser van de wereld worden, luidde de voorspelling. Alexander de Grote, die zag dat het op de normale wijze niet zou lukken, hakte de knoop toen maar gewoon met zijn zwaard door.
In het spreekwoordenboek van F.A. Stoett staat de uitdrukking weergegeven als "Den (Gordiaanschen) knoop doorhakken", waar de herkomst nog wat beter aan af te zien is. Tegenwoordig wordt naast de knoop doorhakken de gordiaanse knoop als aparte uitdrukking beschouwd en gebruikt; die heeft volgens Van Dale de betekenis 'een onontwarbare zaak'.

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/d … doorhakken

Een erg leerzaam forum is dit toch smile

1,853

Blijft de vraag: waar ligt Frygie? :-)

1,854

Cootje schreef:

Blijft de vraag: waar ligt Frygie? :-)

Frygië (ook vaak als Phrygië gespeld) was in de klassieke oudheid het koninkrijk van de Frygiërs in het midwesten van de Anatolische hoogvlakte. Het had een rijke mythologie en heeft tamelijk veel invloed gehad op de geschiedenis.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Frygi%C3%AB

1,855

Waw mijn fenix3 word nog beroemd.

1,856

Best wel een leerzaam forum eigenlijk wink

1,857

Geweldig

1,858

De fenix3 is binnen maar ziet er een ingewikkelder toestel uit dan de 910xt dus zal dit weekend er me eens in verdiepen.

1,859

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0233/5881/products/DS_LONG_COURSE_TRI_SUIT_BLACK_FRONT.jpg?v=1439980845

1,860

Dus als er in Roth iemand een Huub wetsuit uittrekt en daaronder zie je een Huub trisuit, dan is de kans groot dat het Maarten is.
Ziet er goed uit dat pak.

1,861

wilagro schreef:

Dus als er in Roth iemand een Huub wetsuit uittrekt en daaronder zie je een Huub trisuit, dan is de kans groot dat het Maarten is.

Haha, inderdaad, al zal ik niet de enige zijn. Ik ben benieuwd hoe het bevalt met mouwen. Eerst maar eens uitproberen in Pays d'Aix.

1,862 Laatst bewerkt door HermanB (29-01-16 15:48:08)

Ik heb afgelopen jaar mijn triathlons gedaan met een pak met mouwen (van Fusion). Ik denk dat dit op koude dagen net wat lekkerder is op de fiets dan blote schouders, al kan ik nu niet vergelijken hoe koud ik het die dagen had gehad met een mouwloos pak.

Wat voor mij van tevoren een beetje een vraagstuk was: Bij warm weer vond ik het in elk geval niet te warm. Misschien zelfs eerder koeler dan mouwloos (maar het bovendeel van het Fusion-pak is wel wit). En bijkomend voordeel: geen blootstelling van niet eerder aan de zon blootgestelde lichaamsdelen, dus geen knalrood verbrande schouders na een wedstrijd ;-)

/Herman

1,863

Dat niet verbrand raken spreekt mij ook wel aan. Volgens Huub zou deze zwarte versie 'koeler' moeten zijn dan de witte variant, ik ga het merken. En inderdaad, bij koud weer lijkt het me ook iets prettiger. Benieuwd naar de zeem, dat kan nog een showstopper zijn. De Orca 226 en Kiwami suits die ik heb zijn prima op dat gebied. Maar goed, af en toe moet je iets anders uitproberen.

1,864

Ik heb eentje van castelli met mouwtjes en meer dan super tevreden van.

1,865

Maca944 schreef:
wilagro schreef:

Haha, inderdaad, al zal ik niet de enige zijn. Ik ben benieuwd hoe het bevalt met mouwen. Eerst maar eens uitproberen in Pays d'Aix.

Inderdaad eerst effe testen en met name bij het zwemmen onder je wetsuit, Ikzelf heb een Fusion met lange mouwen en de eerste keer bij het zwemmen (had het pak volledig aan) ondervond in last bij de schouders, minder soepel, dus nu laat ik mijn bovenstuk naar beneden en in T1 trek ik het verder aan.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,866 Laatst bewerkt door Ynsnits (30-01-16 11:23:14)

https://core.skike.com/img_pool/SKIKE2Q9-169.jpgNordic cross skates:voor een total body workout..

1,867

Ynsnits schreef:

Nordic cross skates:voor een total body workout..

Wat een apparaat zeg! zullen wel wat mensen omkijken als je hier mee voorbij komt gesjeest big_smile

1,868

Wat een dingen zeg! Net even de film bekeken: https://youtu.be/-KcDJHKO3W4 Hoe werkt die rem nou eigenlijk?

1,869

Mooi spul! Ook leuk dat je er off-road mee kan. Benieuwd hoe ze bevallen.

1,870 Laatst bewerkt door Dorter (30-01-16 23:07:58)

Ze zijn cool. Ik heb hier ook nog een set Skikes die ik eigenlijk al veel te lang niet gebruikt heb. Zonde want het is hartstikke leuk en heilzaam. Onwijze triceps...

Dat off-road moet je trouwens wel met een flinke korrel zout nemen. Schelpenpaadjes of sintelpaden zijn wel zo'n beetje het off-roadst wat je er mee kan doen, wil je nog een beetje vooruit komen. Op een willekeurige mtb-singletrack loop je jezelf al snel vast. Laat staan een beetje los zand, dan sta je gelijk stil.

1,871

Bekijks heb je zeker! Dat voorbijsjezen valt nogal mee...ze rijden zwaarder dan skeelers, maar dankzij de luchtbandjes kan ik nu wel op vrijwel elke ondergrond uit de voeten. Remmen op skeelers vond ik ook altijd nogal een dingetje....
Inderdaad is het behoorlijk intensief voor je bovenlichaam, vooral bij double poling.
Ik moet er nog wel wat aan werken, heb nog regelmatig ruzie met mijn stokken...
He Dorter, tijd om ze dan maar weer eens onder te binden!

1,872

Wat een supergave dingen zeg!

1,873

Ynsnits schreef:

He Dorter, tijd om ze dan maar weer eens onder te binden!

Dat, meneer, staat wat mij betreft. Moet ik ze wel eerst weer een keer onderknopen. Kijken hoe het ook alweer was. De laatste keer was "the real deal" in 2013 bij de 42km Ganghoferlauf in Seefeld/Leutasch dus het is al even terug.

1,874 Laatst bewerkt door HermanB (31-01-16 17:09:17)

Een Cube Attention SL 29" - mijn eerste MTB. Gisteren een paar rondjes proefgereden op het MTB-parcours op de Uithof, en hij doet het :-)

/Herman

1,875

Mooie fietsje! Is dat aluminium? Wat betaal je ongeveer voor zo'n fiets?