1,876 Laatst bewerkt door HermanB (31-01-16 22:17:21)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ken je dat verschijnsel dat je met een bepaald bedrag in je hoofd naar de winkel gaat om een fiets te kopen, en dan altijd minstens honderd euro meer uitgeeft? Deze kostte me € 900,- in kale toestand. Ik heb er nog een los spatbordje achter, 2 bidonhouders en een paar binnenbandjes bij gekocht. Om te beginnen.

SPD-trappers en -schoenen had ik toevallig nog, dat scheelde. smile

/Herman

1,877

Wat heb ik nou weer gekocht?

M'n fiets was nog niet echt geschikt voor een triatlon, dus heb een opzetstuur (Deda, 50 piek, prima ding, goed verstelbaar!) en een zadelpen (Profile Design FF, wauw, wat een openbaring!) gekocht.

Check:
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13147013/p5pb13147013.jpg

1,878

Sodeknetter, fietst dat lekker? Je zadel zit bijna vóór je bottom bracket.

1,879 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (10-02-16 14:02:43)

thomass schreef:

Sodeknetter, fietst dat lekker? Je zadel zit bijna vóór je bottom bracket.

Zadel staat wel erg naar voren maar het is wel de bedoeling om verder naar voren te komen

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,880 Laatst bewerkt door bastiaanvanderwal (10-02-16 23:57:09)

Moet bekennen dat ik een newbie ben, maar tegelijkertijd dat dit waanzinnig lekker rijdt. Heb eerst een uur zonder die pen gereden - dat was erg ver naar voren reiken en reed absoluut niet fijn. Dit is echt geweldig, maar weer niet of het aan de 'regels' voldoet... Heb wel het bevoel dat alle kracht op deze manier 'direct het bracket ingaat', voelt heel efficiënt.

Zoals jullie het kunnen zien: advies om het zadel verder naar voren te zetten? Er is ruimte genoeg wink

1,881

Voor een tijdrit voldoet de fiets volgens mij niet aan de uci regels. Bij triatlon zijn er niet zoveel regels, zeker niet op gebied van je zadelafstelling.

1,882

Weldegelijk. De voorzijde van het zadel mag niet meer dan 5cm vóór het hart van de trapas uit steken. En niet meer dan 15cm erachter blijven.

1,883

En dan alleen bij de heren (???) Zal wel een tikfout in het reglement zijn, maar het staat er echt. Als ik de foto zo zie, zou dat best nog wel eens binnen de marges kunnen zijn.

1,884

Dank voor de reacties!

Zal de afstand zadelpunt <> bb eens meten. Vermoedt dat optisch bedrog ook meespeelt... en dat het binnen de marge van 5cm blijft. Zal ook nog wel wat spelen met de zadelafstelling (heb pas één rit gemaakt).

1,885

Ik moet de eerste official nog zien die een loodlijntje spant om te kijken of je mag starten. Hoewel, ze lezen natuurlijk ook mee en herkennen die fiets nu uit duizenden smile

1,886

Dorter schreef:

Weldegelijk. De voorzijde van het zadel mag niet meer dan 5cm vóór het hart van de trapas uit steken. En niet meer dan 15cm erachter blijven.

Over welke regels hebben we het nu? Over het algemeen dacht ik dat er bij non-draft vrij weinig UCI regelgeving van toepassing is, maar als we het over de UCI regels hebben dan gaat het over 5cm achter het bracket, niet ervoor.

Maargoed, ik heb ook nog nooit een meetlintje ergens tegenaan gezien, wellicht bij de wat grotere TT's.

1,887 Laatst bewerkt door marcelca (12-02-16 15:04:22)

Nieuwe stappers, Newton Motion 4

Nadat mijn asics nimbus aan de voorzijde van de zool flink was versleten ( terwijl de hiel nog als nieuw is ), besloten dat de nieuwe schoenen speciaal voor voor/middenvoetlanding moesten zijn, doordat ik al zo loop is de overstap niet zo groot, het gevoel met lopen is wel anders ( moeilijk uit te leggen ), heb net een kort rondje ( 4km ) ermee gelopen en het loopt fantastisch

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/12744447_1157833770934812_4932541652844850010_n.jpg?oh=5fb8e022eacc1f13572ba52434873c57&amp;oe=5761504F

1,888

Cootje schreef:

Ik moet de eerste official nog zien die een loodlijntje spant om te kijken of je mag starten. Hoewel, ze lezen natuurlijk ook mee en herkennen die fiets nu uit duizenden smile

Ik bén er eentje. En aangezien ik in de bouwnijverheid werkzaam ben kan ik 5cm en een loodrechte lijn naar beneden wel inschatten. Maar ik ben het nog nooit zodanig extreem tegengekomen dat ik het werkelijk met een rolmaat wilde controleren.

1,889

thomass schreef:

Over welke regels hebben we het nu? Over het algemeen dacht ik dat er bij non-draft vrij weinig UCI regelgeving van toepassing is, maar als we het over de UCI regels hebben dan gaat het over 5cm achter het bracket, niet ervoor.

Maargoed, ik heb ook nog nooit een meetlintje ergens tegenaan gezien, wellicht bij de wat grotere TT's.

We hebben het gewoon over NTB-regelementen voor non-stayerwedstrijden.

http://www.triathlonbond.nl/Portals/0/C … 4%2002.pdf

Pagina 25 en 26.

1,890

En ook nog iets on topic. Een extra dun mouwloos wetsuitje voor zomerse omstandigheden in open water. Speedo thinswim sleeveless. Heerlijk, ik heb er nu al zin in.
http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFg0ODc=/z/ImQAAOSw9r1V773w/$_35.JPG

1,891

Dit lijkt me idd iets heerlijk om in te zwemmen.

1,892

Gisteren 2 paar schoenen gekocht de pearl izumi M2 en M3. De M3 gebruikte ik al als training schoen en die zit heel comfortabel vandaag een intensief duurloopje gedaan met de M2 en dat ging ook goed dus ik kan weer een tijdje voort met loopschoentjes.

1,893

Funkita bikini, Spibelt en Nike cushion hardloopsokjes.

Had mezelf al een tijdje ingehouden, dus dit had ik wel verdiend big_smile

1,894

LindaRotterdam schreef:

Funkita bikini, Spibelt en Nike cushion hardloopsokjes.

Had mezelf al een tijdje ingehouden, dus dit had ik wel verdiend big_smile

Jezelf belonen moet je af en toe eens doen eeeejjjj.. ;-)

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,895

Even wezen shoppen voor het komende seizoen:
Nieuwe achterband, buiten en binnen
Een patronen pompje
Een nieuwe zonnebril voor tijdens het fietsen

Nu maar hopen dat het snel voorjaar wordt!

1,896

Gisteren mijn nieuwe fiets gaan ophalen en nog wat klein materiaal zoals zadeltasje enz bijgekocht. Voordeel van het shoppen bij de fietsenmaker is dat ik er geen zware benen aan overhoud, enkel een lege bankrekening.

1,897

ronnyke schreef:

Voordeel van het shoppen bij de fietsenmaker is dat ik er geen zware benen aan overhoud, enkel een lege bankrekening.

Wat, en geen trappist gekregen?

/Herman

1,898

Nee zelfs dat niet.

1,899

Ik vroeg moj al af waar men z'n spullen liet op de fiets... ik heb t nu in een bus, maar bij langere afstanden heb ik een tweede bidon gewoon nodig.
Dus toch gewoon iets van n zadeltasje?

1,900 Laatst bewerkt door Louise (27-02-16 14:59:50)

Ik heb net twee nieuwe zwembrilletjes op sterkte gekocht (besteld) - voelt als moeten kopen, althans, eentje dan. Ik kwam er donderdag niet mee thuis, dus het moet in het zwembad zijn achtergebleven, vermoedelijk in het kleedhokje. Maar het is niet gevonden. Tsja. Ik hoop dat de 'vinder' lekker scheel gaat kijken van mijn -2,5. M'n reservebrilletje was van een jaar nietsdoen niet veel beter geworden, vandaar dat ik er maar meteen twee heb besteld: een blauwe en een zwarte (Tabata). 

Louise