Onderwerp: Constante prestaties door het jaar heen trainen
Beste Lezers,
Sinds 2 jaar verknocht aan hardlopen en na een enkelblessure gaan fietsen en eveneens aan verknocht geraakt.
Kitesurf en surf geregeld en vroeger veel gezwommen dus dat train ik minimaal/ niet (misschien niet slim)...1 km is ong 20-25 min
Nu wil ik het hele jaar door veel wedstrijden lopen (puur voor het heerlijke gevoel v an wedstrijddruk) en vanaf 8 juli mijn eerste 1/4 triath. Hierna wil ik 99 % zeker vaker triaths doen, alleen hoe vaak is dat verstandig/te regelen enz?
Nou vroeg ik me af hoeveel trainen jullie op de verschillende onderdelen en wat werkt voor julie het best om constant te presteren. En wat zouden julie veranderen om tot snellere tijden te komen?
Ik train nu:
1 x per 1 of 2 week interval training lopen 10 x 3-400 m ( vervangt in die week 1 andere loop training)
minimaal 2 x per week 10-15 km lopen ( gem. 12-13/u)
2 x per week 40-80 fietsen (afhankelijk van beschikbare tijd en zin ) gem 31-32/u ( op de 80 iets lager). De 40 tochtjes worden 1/2 van de keren een koppeltraining met 6-8 km run.
Met het fietsen ben ik sinds een maandje begonnen met in de tochtjes stukkjes van 4-5 minuten met zon 40 per uur te fietsen en dan weer bijkomen met 30..
En dan tevens mijn vraag: van wanneer tot wanneer is het triathlon seizoen eig?
Ben benieuwd naar julie inzichten..
Groet Triath fanaat in wordin