Een uitgebreid verslag volgt nog, hier in het kort mijn ervaringen.
Zwemmen in 1:22 dankzij een meter of 400 te veel afgelegd. Er waren 5 boeien dus je moest achter de meute aanzwemmen en als je dan niet recht zwemt scheelt dat een procent of 10. Mijn tempo was verwacht, mijn tijd dus niet. De drukte viel me nog wel mee, maar de drie vrienden die ook mee waren deelden die mening niet. De golven waren niet van invloed (later op de dag worden die wel heftig, maar 's ochtends dus niet).
Fietsen in 5:38. Ik voelde meteen dat ik geen superbenen had, maar heb wel het vermogen kunnen trappen wat ik wilde, met een NP van 219 watt. In de eerste afdaling zag ik iemand liggen met veel bloed naast zijn hoofd en beelden van Fabio Casartelli kwamen naar boven. De ernst van de situatie was wel duidelijk en tijdens het lopen werd omgeroepen dat hij was overleden, en werd er een minuut stilte gehouden. Enorm triest dus. De afdalingen heb ik erg voorzichtig gedaan. Die afdalingen vond ik overigens goed overzichtelijk en niet moeilijk, zeker niet vergeleken met de Alpen en dergelijke. Een tijdritfiets is sneller als je een beetje een goede fietser bent. Tijdens het fietsen heb ik ongeveer 450 kcal per uur naar binnen gewerkt (inclusief sportrdank en cola).
Lopen in 3:57. Dit was een stuk langzamer dan ik had gehoopt. De eerste 6 kilometers gingen wel in mijn gewenste tempo, maar toen werd het langzamer en langzamer. Vanaf kilometer 17 ben ik gaan lopen bij de aid stations en ik kon gelukkig wel tussendoor blijven hardlopen (nouja, hard...). Het bizarre is dat later bleek dat mijn marathon relatief sneller was dan mijn fietsen.
Een totaaltijd van 11:08. Langzamer dan ik had gehoopt en verwacht, maar wel helemaal kapot aan de finish. Twee van mijn vrienden deden uiteindelijk een uur of 6 over de marathon en moesten aan het infuus. Bizar om rond te lopen in de medische tent. Blijkbaar voelt iedereen pas na de finish hoe slecht hij of zij zich voelt. Dit is geen gezonde sport. Maar wel heel gaaf. Waarom de marathon niet ging weet ik niet precies, ik denk de combinatie van geen superdag, lopen na een heuvelachtig parcours en de hitte (waar ik niet echt veel op heb kunnen trainen in Nederland).
Volgend jaar wordt het waarschijnlijk Ironman Oostenrijk. Nice kan ik zeker aanraden, een supermooi fietsparcours en lopen over de boulevard was ook erg mooi, met veel mensen langs het parcours.