Sinds kort met cordz aan de slag. Maar heb veel te weinig (in alles rond triathlon ) ervaring om over het zin en de onzin hiervan nuttige dingen te zeggen. Er bestaan natuurlijk wat machines die vast enige zin hebben, maar die haal je niet zomaar in huis .
Wil wel meeliften op het onderwerp. Mijn benen zijn mijn grote zorg bij het zwemmen. Ze eten (te) veel energie op. Als ik met pull buoy of met flippertjes train wordt het zwemleven steeds beter en mooier. Ik ga op de armen vooruit (Joepie! ). Mijn benen zijn echter slap en zwak . Het zal vast ook wat techniek zijn (maar daar wordt naar gekeken), maar ik ben ook bang dat ik mijn uithoudingsvermogen rond de benen echt moet trainen en hier ook tijd en energie in moet steken.
Nu mijn dryland trainingsvraag:
(Hoe) kan ik mijn kicks op uithoudingsvermogen trainen op land? Een deskundige heeft al aangegeven dat het zwembad hier niet overtroffen kan worden, en ik doe dus braaf watertrainingen op dit gebied, maar ik wil graag snel, snel, snel ... mocht iemand hierover iets geniaals kunnen zeggen...