1

Onderwerp: Ambities en doelstellingen 2013

Zo gezegd zo gedaan,

gelijk maar een nieuw onderwerp aangesneden. In dit Topic kun je je ambities en doelstellingen kwijt voor het triathlonseizoen 2013.

Hopelijk wordt dit topic door de tijd heen weer goed gevuld.

Succes

2

Re: Ambities en doelstellingen 2013

2013 Gaat voor voor mij in het teken staan van de Ironman Nice. Samen met 3 vrienden heb ik me ingeschreven en de training gaat komend weekend beginnen  cool Geen marathons of cyclo's in de voorbereiding. De triathlons in aanloop naar Nice liggen nog niet vast, al zou ik graag Mallorca 70.3 doen in combinatie met een gezinsvakantie.

3

Geen ambities voor het triathlonseizoen. Wel heb ik me voor 3 maart ingeschreven voor de Ganghoferlauf in Leutasch Oostenrijk (42km langlauf skating) en daar moet nog wel even specifiek voor getraind worden. Daarna wellicht nog voor de eerste keer een wintertriathlon in Twente om dat een keer geprobeerd te hebben. Maar voor de lente en zomer geen voornemens, gewoon lekker wat mooie triathlons (Hengelo, Holten, Rijssen) meepakken op zeer recreatief niveau en ook in de zomer af en toe de mountainbike vatten voor een lekker stofrondje (in plaats van de weg op te moeten vanwege trainingschema). Maar vooral heel veel buiten spelen met mijn kleine dreumes die in november 2 jaar wordt.

4

Volgend jaar enkele tijdritten doen rond de periode mei. In juni staat (voorlopig) de eerste 1/4de triathlon in Brugge gepland met kort daarop de 111 La Roche. In september de Zwintriathlon. En gaandeweg zie ik wel als er iets interessants opduikt.

5

2013 wordt voor mij een individuele atletenlicentie met:

4 x OD's
1 x Halve triathlon (liefst een IM70.3 ergens in Europa)

Verder de weg er naar toe meer trainen en minder wedstrijden vergeleken met dit jaar en dus werken aan progressie. Of er nog meer bij komt is zeker mogelijk maar houd ik open.

Momenteel werk ik aan uitbreiden van loopafstand van 10 naar 21,1km zodat ik die begin volgend seizoen al kan lopen voor de halve en daarnaast hoop ik de winter uit te komen met betere zwemtijden.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

6

- halve marathon Sluis
- Luik-Bastenaken-Luik (voor wielertoeristen wel te verstaan)
- 1/2 Leuven
- La Roche 111 (beter doen dan dit jaar want in de derde lokale ronde een te grote negatieve split)
- IM Frankfurt

7

Ik heb zowaar alweer zin in volgend seizoen dus dan ook maar eens doelstellingen gaan maken he..  cool

Lekker aantal wedstrijdjes plannen aangezien ik daar veel plezier en motivatie uit haal. Waarschijnlijk weer de Eredivisie Triathlon meedoen. Verder mijn PR's op de OD en 1/4 verbeteren, OD liefst richting de 2.30 en de 1/4 richting de 2.20. Daarnaast trainen richting mijn eerste halve triathlon. Het liefste aan het einde van het seizoen zodat er in de zomer lekker doorgetraind kan worden. Iemand nog tips voor een leuke halve?

Nu maar eerst eens focussen op het lopen met wat loopwedstrijden, daar valt de meeste winst te halen.  smile

8

pabbeele schreef:

- halve marathon Sluis
- Luik-Bastenaken-Luik (voor wielertoeristen wel te verstaan)
- 1/2 Leuven
- La Roche 111 (beter doen dan dit jaar want in de derde lokale ronde een te grote negatieve split)
- IM Frankfurt

Dan zullen we elkaar tegenkomen normaal gezien!

9 Laatst bewerkt door René S. (27-10-12 17:19:43)

In 2013 geen hele, ondanks de geslaagde eerste vorige week in Barcelona/Calella.

Voorlopig op de kalender de volgende 2 doelen:
IM 70.3 St. Pölten (OOS) eind mei en
IM 70.3 Lanzarote (SPA) in november.

Eerst maar eens met de trainer 2012 evalueren en kijken wat ik me in die tria's als doel kan stellen. Voor de rest "verzinnen" we er nog wel wat omheen  wink .

In 2014 dan of de Challenge Roth of/en (in die volgorde) ,Kopenhagen, Vichy of Ironman Oostenrijk, Frankfurt. Heb al wel weer heel veel zin in een volgende hele!

UPDATE: inmiddels ingeschreven voor St. Pölten op 26 mei 2013.

10

Doel is Wiesbaden binnen 4u40 minuten (bij vergelijkbare omstandigheden als dit jaar).

Daarvoor moet alles sneller/beter/harder. Hopelijk verbeter ik mijn zwemmen genoeg dat ik voor "ons" eredivisie team kan uitkomen. Vanaf volgende week maar aan beginnen.

Wellicht volgend jaar een hele gaan doen, afhankelijk van of ik deze winter de omvang kan halen die ik wil.

11

In de winter zwem-, loop-, krachttraining en cx (crossen). Dit om mijn doelen haalbaar te maken:

- 5 km loop onder de 18 minuten (los, dus niet als onderdeel van de triatlon)
- 1/8 triatlon richting de 1:05
- MTR richting de 3:10
- Korte TT's met meer dan 42 km/u

Het doel is 2 a 3 achtste-tri's te doen. Ben benieuwd.

12

Doelen:

Eredivisie deelname!
Betere klassering NK sprint dan in 2012.
Zonder sokken hardlopen.
Losse 5km <18:00
500m 25m bad <6:20

Oftewel focus op het zwemmen en lopen.

Corniel schreef:

In de winter zwem-, loop-, krachttraining en cx (crossen). Dit om mijn doelen haalbaar te maken:

- 5 km loop onder de 18 minuten (los, dus niet als onderdeel van de triatlon)
- 1/8 triatlon richting de 1:05
- MTR richting de 3:10
- Korte TT's met meer dan 42 km/u

Het doel is 2 a 3 achtste-tri's te doen. Ben benieuwd.

Ben ik toch wel benieuwd: hoe hard gaat je 5km nu?

13 Laatst bewerkt door hanjoaz (06-10-12 20:36:09)

Winterperiode veel lopen en proberen 1 keer per week te fietsen en te zwemmen.
Voorjaar meer aandacht voor het fietsen was dit jaar het zwakke punt.

wedstrijden voor 2013 tot nu toe:

Groet uit schoorl (halve marathon)
run bike run Hoorn
1/8 heerhugowaard
1/8 langedijk
sprint Schagen.
1/4 Anna paulowna

14

Bleek schreef:

Ik heb twee maal een 5 km in wedstrijd verband gelopen. De eerste was in 19:45, de tweede 19:41. Ik ben dit jaar voor het eerst in 15 jaar weer (zeer voorzichtig) begonnen met hardlopen, er moet dus nog wel rek in zitten. (Als ik de VO2max tabellen er op na sla moet het ook haalbaar zijn, voorwat dát waard is). Wat loop jij nu?

15

Corniel schreef:
Bleek schreef:

Ik heb twee maal een 5 km in wedstrijd verband gelopen. De eerste was in 19:45, de tweede 19:41. Ik ben dit jaar voor het eerst in 15 jaar weer (zeer voorzichtig) begonnen met hardlopen

Bleek, Corniel is ook een lichtgewicht  big_smile  lol  tongue

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

16

Doelstelling voor de winter is lopen en lopen lopen lopen. Maar ook nog fietsen en zwemmen hoor.

Volgend jaar 2 doelstellingen.

Stein de 1/2
Almere de hele

17

Corniel schreef:

Ik heb twee maal een 5 km in wedstrijd verband gelopen. De eerste was in 19:45, de tweede 19:41. Ik ben dit jaar voor het eerst in 15 jaar weer (zeer voorzichtig) begonnen met hardlopen, er moet dus nog wel rek in zitten. (Als ik de VO2max tabellen er op na sla moet het ook haalbaar zijn, voorwat dát waard is). Wat loop jij nu?

M'n laatste losse 5km was in februari van dit jaar in 18:50, dus ik ben al wat dichterbij wink Maar als je wat harder gaat lopen (en gezien je fietsachtergrond) dan is die 1:05 op de 1/8e peanuts denk ik.

Bleek, Corniel is ook een lichtgewicht  big_smile  lol  tongue

Dat scheelt wel ja tongue

18

Plezier houden, genieten.

Roth
Almere (hele of halve)
Nieuwkoop ?

10km<50min

Verder nog wat kortere evenementen.

19

Goed punt van Jip, dat plezier houden en genieten. Anders is het niet vol te houden.
Verder,
halve Terheijden, 1/3 Oud Gastel, kwart Nuenen en OD Veenendaal. En weer eens een 10 km binnen 44 minuten.
Als afsluiting hele Almere binnen 12 uur, en als 't meezit misschien zelfs binnen 11½ uur.

Afgelopen zondag in Waddinxveen 10 km gelopen in 46.00, dus 1 seconde langzamer dan m'n vorige losse 10. Volgens m'n Polar was het 10,3 km smile

20

Van de winter eerste hele marathon lopen. Zet vooralsnog in op Apeldoorn begin februari. (Iemand wel eens gelopen? leuk?). En dat is dus puur omdat die in februari is.
Daarvoor wil ik ook nog wat gaan mountainbiken op het strand, gewoon voor de lol. Sta sowieso al ingeschreven voor de combi in Egmond.

En dan.. volgend jaar.. nog geen idee! Sowieso wat halven, vond dit jaar 1/3 Oud Gastel ook erg leuk. Maar de 1/8 van Ter Aar blijft toch ook erg leuk:)

21

Juhroen schreef:

Van de winter eerste hele marathon lopen. Zet vooralsnog in op Apeldoorn begin februari. (Iemand wel eens gelopen? leuk?). En dat is dus puur omdat die in februari is.

Ik heb vorig jaar 8 van Apeldoorn gedaan en zo mijn eerste loopevenement. Ik vond het waanzinnig, voor de start en finish over de Jachtlaan is heel gaaf. Dan hebben ze startvlakken op tijd wat prima werkt. Ik wil in februari daar de 18,5km lopen.

22

@juhroen midwinter is een leuke marathon, mooie omgeving! Beetje heuvels, niet te veel, mooie heide en bos.

Ga zelf ook een hele doen in januari, samen met mijn vrouw de hele van... Napels. Weekendje weg, veel pizza, pasta en wijn (na afloop). En samen finishen, natuurlijk. Zo kom ik de winter wel door en het lijkt me een goede basis voor een seizoen van OD's, waarin ik ga proberen een keer op het podium te komen. Ik zoek dus vooral OD's met weinig oude mannen onder de deelnemers....

triathlon is 3x leuker!

23

Bleek schreef:

M'n laatste losse 5km was in februari van dit jaar in 18:50, dus ik ben al wat dichterbij wink

Maar je loopt al langer, en hebt dus minder rek. tongue

Maar als je wat harder gaat lopen (en gezien je fietsachtergrond) dan is die 1:05 op de 1/8e peanuts denk ik.

Dat moet noch blijken. Mijn eerste poging leverde 1:21 op, dus dat is een behoorlijk gat. Ik zwom 14:35 en ging mede door vochtgebrek met een 28:30 op het lopen niet echt soepel. Ik moet het dus eerst maar eens 'even' bewijzen.

Maar goed: genoeg om voor te trainen dus. smile

24

Voor mij gaat 2013 in het tekenstaan van de Holland Triathlon Almere, dat wordt mijn eerste hele.      Nu bezig met de basis goed uit te breiden en voornamelijk wil ik nog 10 kilo afvallen voor begin februari.

Tussendoor zullen nog wat triathlons komen:
- Terheijden
- Antwerpen
- Oud Gastel

Nu bezig met het maken een haalbaar trainingschema.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

25

ArieKuil schreef:

Voor mij gaat 2013 in het tekenstaan van de Holland Triathlon Almere, dat wordt mijn eerste hele.      Nu bezig met de basis goed uit te breiden en voornamelijk wil ik nog 10 kilo afvallen voor begin februari.

Tussendoor zullen nog wat triathlons komen:
- Terheijden
- Antwerpen
- Oud Gastel

Nu bezig met het maken een haalbaar trainingschema.

als je antwerpen 70.3 bedoeld, die gaat niet door.