Kijk, dat valt me nu weer tegen: zoveel meer ervaren triathleten dan ik en geen reactie op zo'n goed idee! Valse bescheidenheid, vermoed ik....
Hierbij in ieder geval mijn reactie....
Ik ben Hans, doe nu ruim 5 jaar triathlons. Elk jaar wel 1/8ste als start van het seizoen, en dan meestal 2-3 kwartjes en wat harloopwedatrijden. Heb dit via een 70.3 opgebouwd naar een Ironman (in 2010) en vorig jaar weer een 70.3 gedaan. Heb ook 8 marathons gelopen. Hieruit blijkt meteen dat ik meer op duur gericht ben dan op pure snelheid tijdens een korte afstand. Heb een gezin met twee kinderen, en heb dus ook geleerd trainingen daardoorheen te plannen. Dit was een rustjaar, waarin ik vreemd genoeg (of niet...) een PR liep op 5 km en halve marathon. Ben geen lid van een vereniging, vooral omdat ik training wil kunnen aanpassen aan gezin en werk. Past ook wel bij me. Toen ik startte met triathlons had ik een loopachtergrond, maar kon niet meer dan één baantje crawl.
Meest voldoening gevende prestatie (los van die Ironman....): heb een buurman die niet meer den 300m achterelkaar kon hardlopen en veel te zwaar was binnen een jaar naar de marathon van NY begeleid, waar hij keurig finishte in 4:40(en in de loop van het proces 20 kg afgevallen was).
Lijkt me leuk om ook andere mensen te helpen verder te komen! Ik hoor graag wie geïnteresseerd is.
triathlon is 3x leuker!