1

Onderwerp: Triathlon blunders

Ik beschreef net in het topic over schoenen vast of los een blunder die ik een keer maakte door de schoenen verkeerd om op de fiets te zetten.

Een behoorlijke blunder vind ik zelf. Het was tijdens de 2/3e triathlon van Stein dus was het niet zo relevant voor mijn resultaat. De toeschouwers aan het eind van de wisselzone hadden iets te lachen.. Net als ikzelf trouwens over zoveel domheid...

Ik wed dat er meer leden zijn die blunders hebben gemaakt, zo ja welke?

2

Re: Triathlon blunders

De eerste maal dat ik een wetsuit ging huren bij RunningCenter in Antwerpen:

Ik: 'Ik vind deze nogal strak rond de borst.'

Verkoper: 'En wat zou het geven met de rits langs de achterzijde?'

lol

3

Ook in de afdeling T1/fietsschoenen: schoenen op voorhand op de pedalen geklikt, maar met de velcro's nog dicht.  Je komt T1 uit, springt op de fiets, voeten erop en ... oh shit. roll

4

Heb hardloopschoenen met inlegzooltjes.... En die zooltjes lagen dus nog thuis....in mijn andere loopschoenen, dus hier zaten helemaal geen zooltjes in.  sad Gelukkig bleken de zooltjes van mijn fietsschoenen te passen..... tongue

triathlon is 3x leuker!

5

Ik hang mijn schoenen thuis aan de muur met behulp van spijkers. Spijkertje in de muur, schoen er aan hangen, scheelt weer ruimte in mijn studentenkamer smile Maarrr bleek een keer een spijker meegetrokken te hebben bij het pakken van mijn schoenen, en die schoenen deed ik aan in T2. Niets van gemerkt, tot dat ik de schoen tijdens de wedstrijd aan deed...na paar 100m lopen gekeken wat er in zat (toch elastische veters) en ik haal 5 cm spijker uit mn schoen.  roll

6

ghen schreef:

Ook in de afdeling T1/fietsschoenen: schoenen op voorhand op de pedalen geklikt, maar met de velcro's nog dicht.  Je komt T1 uit, springt op de fiets, voeten erop en ... oh shit. roll

Check, dit heb ik ook wel eens gehad. Gelukkig kan je de zooi losmaken terwijl je fietst, maar handig is het niet  yikes

7

Ik kwam in de 1/4 van Huizen vorig jaar als tweede van de fiets waar ik normaal gesproken al een stuk meer mensen voor me moet laten. Op de atletiekbaan aangekomen stonden mijn loopschoenen precies op de helft van de baan en na de wissel loop ik weer terug en toen werd pijnlijk duidelijk dat ik gewoon de baan door had moeten lopen. Dus ik mocht weer terug van de official en moest dus 400 extra lopen en aangezien ik niet een van de snelste lopers ben miste ik mijn eerste echte kans op een podiumplek.......

Dat gebeurt dus nooit meer smile

8

Van horen zeggen van een van onze vrijwilligers, en ik noem geen namen maar deze dame hoort bij de top in de Eredivisie.. wink

Dame kwam uit het zwembad maar door een valse (te vroege) start kreeg ze 15 sec penalty van de jury. Daarvan was ze zo ontdaan dat ze in T1 haar hardloopschoenen aan deed en met fiets, zonder helm T1 uit wilde. Op tijd bedacht dat ze geen helm op had dus terug en die toch gepakt. Dan er bij het opstappen achter komen dat ze haar hardloopschoenen aan heeft en haar fietsschoenen gewoon op de fiets zitten. Die eraf gegooid en geprobeerd met hardloopschoenen te fietsen. Daarmee kon ze niet echt vaart maken bij het uitversnellen van de bochten waardoor ze de aansluiting met haar team verloor (Team Triathlon)..

Klinkt als een hele slechte grap maar waar gebeurd..  cool

9

Lieke schreef:

Van horen zeggen van een van onze vrijwilligers, en ik noem geen namen maar deze dame hoort bij de top in de Eredivisie.. wink

Dame kwam uit het zwembad maar door een valse (te vroege) start kreeg ze 15 sec penalty van de jury. Daarvan was ze zo ontdaan dat ze in T1 haar hardloopschoenen aan deed en met fiets, zonder helm T1 uit wilde. Op tijd bedacht dat ze geen helm op had dus terug en die toch gepakt. Dan er bij het opstappen achter komen dat ze haar hardloopschoenen aan heeft en haar fietsschoenen gewoon op de fiets zitten. Die eraf gegooid en geprobeerd met hardloopschoenen te fietsen. Daarmee kon ze niet echt vaart maken bij het uitversnellen van de bochten waardoor ze de aansluiting met haar team verloor (Team Triathlon)..

Klinkt als een hele slechte grap maar waar gebeurd..  cool

op zoek naar fietsfoto's uit enschede met loopschoenen dusssss smile

Sowieso mooie verhalen, en leuk dat ze gedeeld worden.

BTW Lieke leuk dat je een verhaal van een ander hebt, maar heb je zelf nooit een triathlon blunder begaan?  big_smile

10

Vanzella schreef:

op zoek naar fietsfoto's uit enschede met loopschoenen dusssss smile

Eredivisie hè, dus daar is beeldmateriaal van.. wink

Vanzella schreef:

BTW Lieke leuk dat je een verhaal van een ander hebt, maar heb je zelf nooit een triathlon blunder begaan?  big_smile

Hmm.. moet ik wel heel diep nadenken.. geen echte blunders geloof ik.. wel het gebruikelijke gestuntel bij het op- en afstappen e.d.

11

In T2 vergeten mijn tijdrithelm af te doen....supersnelle looptijd...dat dan weer wel! big_smile

12

Ynsnits schreef:

In T2 vergeten mijn tijdrithelm af te doen....supersnelle looptijd...dat dan weer wel! big_smile

big_smile  big_smile

Hopelijk veel tegenwind, dan deed je nog meer voordeel dan de rest

13

Ynsnits schreef:

Volgens mij is het dus door jou tegenwoordig verboden met je helm op hard te lopen?

Ik lees in veel reglementen dat het verboden is om een helm te dragen bij het verlaten van T2?

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

14

pieterjan99 schreef:
Ynsnits schreef:

big_smile  big_smile

Hopelijk veel tegenwind, dan deed je nog meer voordeel dan de rest

Haha inderdaad  wink

15

Ben nu 25 jaar met de sport bezig en nog nooit een blunder gemaakt.............tot afgelopen zondag  tongue

We hadden net (zaterdag) de 2 drukke maar zeer zeer fraaie weken met Frank Heldoorn afgesloten. Alle gites schoonmaken, losfietsen en op tijd naar bed.

Volgende ochtend spullen pakken en weg. Binnen 2 minuten terug : hartslagmeter vergeten............en ook al mijn voeding. Okay, kan nog. Onderweg zie ik mijn benen en denk............fuck, niet geschoren. Kan no.

Ter plaatse alles klaargezet............niets meer vergeten. Controle door de jury. Ik had geen 3e bevestigingspunt voor het startnummer op mijn FRANSE belt. Bij de inschrijving speldje gehaald. Nog niet goed, afdichtingsdopje van mijn stuur verloren. terug. Dop van een fles halen en met plakband vastgezet. Ja hoor klaar.

Na het zwemonderdeel de fiets dus op en na 45 min zie ik opeens bij mijn voorligger een zwart bandje om zijn enkel. Zwart bandje? Oh.....het was geen goody  roll  sad

16

Hahahaha Petitmas, voldoende FAAL voor 25 jaar!

Gelukkig heb ik er nooit zoveel last van (nu hevig afkloppen op ongeverfd hout). Meestal blijven de blunders beperkt tot aan het einde van de straat even omkeren naar huis omdat ik een bidon of zonnebril vergeten ben in de tas te stoppen. Een schoonheidsfoutje vorig jaar in Hengelo was het zwemonderdeel afleggen met de rits van mijn trisuit open. Niks ernstigs gelukkig, maar slordig was het wel. In het begin van de triathlonbeoefening nog wel eens mijn fiets uit het rek gepakt en er dan achter komen dat hij in een compleet achterlijke versnelling staat waarmee niet op gang te komen is.

17

Nog geen meter gezwommen in mn wetsuit maar al drie keer achterstevoren aangetrokken (gewoon even oefenen met droog aan en uittrekken van het geval)

Volgende week wordt mn eerste triathlon dus ik schat in dat ik wel wat ga vergeten:-)

Maarten

18

Grootste blunder: je een uur vergissen in de aanvangstijd. Terwijl iedereen op de startboot stond voor de start van de 1/4 van Texel, kwam ik aanlopen met mijn fiets in de hand. Wat voelde ik me ontzettend lullig, stom, etc etc.  hmm

19

gadget schreef:

Nog geen meter gezwommen in mn wetsuit maar al drie keer achterstevoren aangetrokken (gewoon even oefenen met droog aan en uittrekken van het geval)

Volgende week wordt mn eerste triathlon dus ik schat in dat ik wel wat ga vergeten:-)

Maarten

Per sport alles klaarleggen, controleren of je alles hebt en dan pas inpakken.
Dan weet je ook zeker dat je, ik noem maar wat, je zwembril bij je hebt.

20 Laatst bewerkt door petitmas (03-06-13 21:16:44)

Gadget, die heb ik een keer in een wedstrijd gezien, maar hij hield bij hoog en bij laag vol dat het pak zo hoorde. Tuurlijk joh, rits aan de voorkant, superhandig :-)

21

bwa mensen die hun helm andersom ophebben heb ik al verschillende keren gezien. Dan wel geen TT helm natuurlijk roll mischien zelf eens proberen. Heb je het al geprobeert met de rits vooraan? Mischien is het idd wel beter wink

22 Laatst bewerkt door bvoruns (01-06-13 10:27:26)

ronnyke schreef:

bwa mensen die hun helm andersom ophebben heb ik al verschillende keren gezien. Dan wel geen TT helm natuurlijk roll mischien zelf eens proberen. Heb je het al geprobeert met de rits vooraan? Mischien is het idd wel beter wink

Als ze na een valpartij het hoofd maar niet goed draaien smile

23

Bij mijn eerste triathlon vond ik het wel slim om snelveters in mijn hardloopschoenen te doen. Alleen niet handig om dat nooit goed te testen van tevoren. Flink veel schuiven in mijn schoenen dus. Op zich niet heel erg, maar het was ook de eerste keer dat ik zonder sokken ging lopen. Resultaat; het bloed liep op een gegeven moment letterlijk mijn schoenen uit. Gelukkig was het maar een achtste.

24

Snelbinder schreef:

Resultaat; het bloed liep op een gegeven moment letterlijk mijn schoenen uit. Gelukkig was het maar een achtste.

Zo erg is het bij gelukkig nooit geworden  yikes

25

Na het fietsonderdeel van de 1/8 ste verkleumd van kou de wisselzone inkomen en mijn loopschoenen aantrekken. Zitten beroerd maar dacht dat ik door de kou me voeten nie voelde en dacht loopt me wel warm. Na ruim 1 km bedenken begon het me te dagen me sokken die ik had klaargelegd erin (omdat het regende) zitten er nog in. Stoppen sokken eruit en de schoenen liepen veel lekkerder... OEPS