Tjongejonge wat een leesvoer na 1 dag...
@Bvoruns:
- PR in wedstrijd op 5km is 25:22 echter in een training afgelopen maand 24:42 (@92% HRmax) gelopen. 10km in training op 56.46 (@87% HRmax). Ik vind je input erg nuttig in de post, thanks!
Ik loop altijd met een Garmin 910XT (ben gek op trending ). Maak altijd netjes intervallen. Fartlek is ook iets wat ik wellicht deze week eens moet proberen? Hoe doe je dat, echt gewoonweg gek doen en kijken waar je zin in hebt? en is dan bijv 7 of 8 km al voldoende?
@ Thijs, kan het deels met je eens. Met blijven rennen bouw je absoluut op en die trainingsprikkels moet ik ook blijven geven.. Echter wat jij zegt is dat als ik nu ipv 10km @85% HRmax op 75% ga lopen dat ik dan niet opbouw omdat dit geen prikkel is? Echter het plots langszaam lopen en daardoor dus veel langer over dezelfde afstand doen is toch ook een prikkel?
@Pieterjan99, lengte is 1.82 en ik moet van mijzelf ook naar de 75kg toe (anders geen TT fiets )
@Sandra86 had hetzelfde bij het joggen. Volkomen andere beweging en voelde niet echt lekker omdat ik niet in m'n ritme kon komen. Veel geprobeerd met paslengtes en uiteindelijk op een langzame lange pas uitgekomen. Via runinfo.nl las dat ik voor een duurtraining het beste 60-120 minuten kan trainen op 75-80% van omslagpunt. Vrees dat ik het toch echt bij joggen ga houden totdat ik vooruitgang boek en weer wat normaler kan lopen. Wellicht jouw input eens proberen toe te passen op een fartlek.
@Bleek, thanks voor je nuttige info! Ben allang blij als ik aan 1 a 2 uur zwemmen, 3 uur fietsen en 3 uur lopen toekom naast m'n gezin en werk...
@Pietervanderzwaag, Ik heb december 2011 een inspanningstest gedaan ter voorbereiding van de Alpe D'Huzes die ik in 2012 heb gefietst. Ik was toen in een veel mindere conditie dan tegenwoordig dus ik weet niet of die resultaten nog nuttig zijn. ter info dit waren toen de resultaten:
bij MLSS maximaal eenheid
vermogen 223 304 Watt
vermogen 2,68 3,66 watt per kg
hartfrequentie 166 184 slagen per minuut
Maximale zuurstofopname geschat 4 7 ml.min-1.kg-1
Maximale zuurstofopname gemeten 3 9 ml.min-1.kg-1
Maximale vetverbranding 4 KCal / min
Maximale vetverbranding 2 7 gr / uur
gebieden van duurtraining
duurtraining DI van 118 tot 130 sl/min
duurtraining DII van 131 tot 141 sl/min
Zoals je kan zien zat mijn D1 toentertijd een stuk lager dan die van jouw..
duurtraining DIII van 142 tot 166 sl/min
Algemeen probleem bij mij is dat ik op de fiets geen enkele moeite heb met D1/D2 training. Bij het lopen loop ik meestal het lekkerst rond de 150 - 160 bpm (80-85%) ik heb hier dan ook geen enkele moeite mee. als ik het zo lees moet ik dus echt mezelf er doorheen bijten en die D1/laag D2 in. Oftewel zal deze week eens mijn normale 10km in deze zone lopen om te kijken hoe het dan gaat... De prikkel zal dan worden dat de training ipv een uur direct 1,5 uur is
#enjoylife