1

Onderwerp: Voorstellen

Hallo!

Mijn naam is Tim, ik ben 28 en woon in Arnhem. Vorige week tijdens de vakantie in Oostenrijk kreeg ik de vraag of het me leuk lijkt om volgend jaar een Ironman 70.3 mee te doen in Zell am See. Enthousiast als altijd heb ik gelijk ja gezegd en ik weet niet of ik daar nu spijt van heb of niet ;-)

Tot mijn 17e heb ik gevolleybald, daarna verschillende andere sporten uitgeprobeerd maar niet al te fanatiek. Door te weinig beweging en te veel lekker eten heb ik in 2012 besloten dat het roer om moest. Inmiddels 1,5 jaar later en 25 kilo lichter ben ik het sporten weer echt leuk gaan vinden. Kan zelfs niet meer zonder. Met een lengte van 193 cm en 85 kilo zit ik ook weer op een gezond gewicht.

Een andere uitdaging wordt het financiële gedeelte. Uiteraard kun je het zo duur of goedkoop maken als je het zelf wil maar al met al is het zeker geen goedkope sport. Buiten hardloopschoenen zal ik alles moeten aanschaffen/lenen.

Als kind veel fietsvakanties (met  bagage) gedaan met mijn ouders. Hardlopen doe ik pas sinds 5 maanden. Vroeger vond ik dat verschrikkelijk maar nu kan ik er echt van genieten. Zwemmen doe ik alleen heel af en toe als het mooi weer is en in schoolslag dus dat wordt ook nog een flinke uitdaging. Eigenlijk is dit hele avontuur een grote uitdaging smile
Aan de andere kant, hoe groter de uitdaging hoe groter de voldoening als die behaald wordt.

Ik ga me binnenkort inschrijven bij een triatlon vereniging en daarnaast begin ik vanavond met een zwemtraining. Ik lees dat veel triatleten een zoggs zwembril hebben, kan iemand mij adviseren welke ik het beste kan nemen? Is het verstandig om een bril te hebben voor zowel het zwembad als buiten of moet ik 2 verschillende modellen hebben?
Andere tips zijn uiteraard ook welkom.

Alvast bedankt en misschien tot ziens!

2

Re: Voorstellen

De flex predator ofz is een succes model van zoggs. De welke je wil nemen tja... Ik heb er verschillende maar gebruik het liefst voor zowel binnen als buiten èèn met een vrij neutraal glas. Verder succes met je uitdaging ik hoop ook ooit eens een IM te doen roll

3

Re: Voorstellen

Tum welkom! Ik heb een aantal zwembrillen geprobeerd en vind de Zoggs Predator tot op heden de prettigste qua niet beslaan, geen water door laten en dat ze niet irriteren rondom mijn neus en ogen. Ik heb momenteel een donkere en een lichte bril die ik zowel in het zwembad als buiten gebruik.