Onderwerp: Bugboy
Ik ben sinds 2.5 jaar recreatief bezig met hardlopen. Onlangs heb ik mijn eerste marathon gelopen (NYC) en net onder de 4 uur gelopen. Uitlopen was het doel en het ging best aardig en heb mooi vlak gelopen. De lange afstandslopen in de training vind ik toch wel erg eentoning, dus ik heb me voorgenomen de volgende keer een triathlon te gaan doen. Ondanks dat ik relatief licht ben (72kg bij 1.90m) heb ik nog steeds een buikje. Ik hoop met zwemmen dat ook nog even strak te trekken. Om het niet te gek te maken wil ik me eerst eens focussen op de olympische afstand.
Het hardlopen zal geen probleem moeten zijn. Ook het fietsen krijg ik wel onder de knie, maar het zwemmen zal de achilleshiel zijn. Mijn borstcrawl ziet er meer uit als een kat die je in het water gooit en daarom houd ik het conditioneel ook niet lang vol. Ik denk dat ik een totaal verkeerde techniek heb, dus daar moet ik mee aan het werk. Als er iemand tips heeft om een lange slag borstcrawl te leren dan houd ik me aanbevolen. Het liefst zou ik les/cursus volgen in de buurt van Enschede (avonduren of weekend).
De komende tijd even concentreren op de spullen die ik nodig heb en hoe ik fatsoenlijk een lange slag borstcrawl kan leren. Ik ga er vanuit dat ik mijn gewone hardloopschoenen kan gebruiken, maar er zal nog wel een wielrenner en een wetsuit moeten komen. Altijd leuk. Gear kopen