1

Onderwerp: mijn eerste triathlon: de 1/4 van weert

Hallo,

Ik zal me eens voorstellen: ik ben 36 jaar, sinds de laatste 15 jaar hardloper, daarvoor wielrenner. Sinds 1 jaar zwem ik op de zondagmorgen wel eens af en toe, en zo is de triathlon gedachte begonnen. Zeker omdat ik van duursporten hou.

Ik heb me ingeschreven voor de 1/4 triathlon om eens mee te beginnen. Dat mag geen probleem zijn. Sterker nog: afgelopen zondag deze in omgekeerde volgorde al gedaan. Rustig 10 km in 48 min, toen 40,5 fietsen in 1.28. Zwemmen ging in 23.43. Nog geen supertijden, maar ik heb rustig aan gedaan. Ik denk dat het lopen 5 min sneller moet kunnen, het fietsen 10 min, en het zwemmen weer 5 min, om uiteindelijk incl wissels op iets van 2.26 uit te komen.

Ik ben wel nog op zoek naar een geschikte wetsuit, want ik had me niet gerealiseerd dat het water in de zuidwillemsvaart half mei te koud is om zo in te zwemmen. Ik heb er een kunnen lenen van een collega, maar die is net te klein, waardoor ik mijn armen niet goed rond krijg bij de borstcrawl (ik ben 1.90)

Wat ik verder een minpuntje vind van de triathlon is het inschrijfgeld: als volgende uitdaging zou ik een halve willen doen, maar als ik dan die van Stein bekijk, kom ik op 102,50 inschrijfgeld uit. Vind ik wel veel. Zijn er geen goedkopere (en dan minder grootse) alternatieven? Ik snap dat het heel wat werk en kosten is om een triathlon te organiseren, maar dat moet toch goedkoper kunnen?

Voorlopig geniet ik van de uitdaging en de training en ik ben benieuwd of ik er verslaafd aan ga raken.

2

Re: mijn eerste triathlon: de 1/4 van weert

Welkom en succes met de triathlonsport.

Betaalbare middenafstands triathlons zijn er zat. Om er eens een paar te noemen:
Eind mei in Nieuwkoop.
Begin juli in Didam
Begin augustus in Eupen, als je het ook net over de grens wilt zoeken.

3

Welkom en succes met je doel!

4

Welkom! Ik heb de afgelopen 3 edities aan de Stadstriathlon van Weert meegedaan en vind dit een leuke en goed georganiseerde triathlon. De afgelopen editie was het water zelfs zo koud dat het zwemonderdeel van de OD vervangen werd voor een extra rondje lopen.

Een goed passende wetsuit is wel redelijk belangrijk, te klein lijkt me geen heel erg goed idee.

Veel succes en plezier in elk geval!