hmm dillema hier nu,
zwemmen valt weer weg voor 4-6 weken:
2 pezen in "gebroken"schouder zit veel vocht in, peesdikte in ontspannen toestand is 7,5 ipv 5,7mm.
, gaat om de pezen van de supraspinatus en infraspinatus, zijn dieper gelegen spieren van schoudergewricht. verklaard de pijn die ik nog steeds heb op die plekken (de rest is weer pijnvrij). als wat stijfheid bij bepaalde bewegingen, en het niet kunnen opvangen van abrupte bewegingen (zwemmen geconcentreerd, fietsen niet scheef gedraaid zwaar aanzetten.
niet zwemmen dus (maandag hoor ik wat ik wel kan en mag)
Hardlopen:
werd me afgeraden ivm meniscus, door belasting erop steeds kan het niet herstellen:
-A. ik heb geen last tijdens of na belasting (zit niet in de hoeken te werken waar ik gene klachten heb, heb de beenspieren enorm sterk, en loop iig tot afspraak met chirurg alleen egale verharde duurloopjes in Z1. geen oneffenheden opvangen dus.
-B. geen zwelling in knie
-C. mij is verteld das meniscus uberhaupt zonder operatie niet te herstellen is?
-D. Kan ook Krachttraining doen, geen klachten tijdens na, mits ik niet overstrek en niet dieper buig dan 100 graden.
Resultaat met lopen/fietsen/kracht combinatie is het gevoel dat ik sterker en soepeler wordt ipv andersom, als ik goed heb geslapen (niet been volledig gestrekt) stap ik gewoon soepel uit bed :S en doe mijn ding, moet alleen niet hurken, met gestrekte benen op een poef zitten. Lang staan opletten dat ik niet te ver strek. Kortom de limieten accepteren in mijn bewegingsbereik.
Fietsen
Afgeraden ivm risico op valpartijen
Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800