1

Onderwerp: Nieuwe uitdagingen

Goede avond,

Ik ben al enige tijd lid van het Forum maar heb me zelf nooit echt voorgesteld, nog ergens een reactie op geplaatst.

Na 10 jaar afwezigheid heb ik in het najaar besloten om opnieuw aan triathlons te gaan doen. Ik heb als jongeling bij de jeugd en junioren veel triathlons gedaan.  Echter ben ik tijdens mijn studie gestopt, maar ben ik altijd wel blijven hardlopen.
Vorig jaar September heb ik de Marathon van Berlijn gelopen. Ondanks wat pijntjes hier en daar is de voorbereiding goed gegaan en ook de wedstrijden in de voorbereiding gingen goed. Terugkijkend op het traject van 3 maanden kan ik alleen maar tevreden zijn. Ik heb niet het idee dat ik ergens iets had laten liggen.

Tijdens de vele duurlopen kwam ik tot de conclusie dat ik de uitdagingen in het hardlopen begon te missen. Ieder jaar weer hetzelfde rondje om de kerk, dezelfde tegenstanders. Mijn beste tijden zijn van enkele jaren geleden en daar kom ik niet meer in de buurt. De triathlon sport is me altijd bijgebleven en daar wil ik nu de uitdaging in gaan zoeken.

Sinds oktober ben ik 2-3 keer per week aan het zwemmen. Bij goed weer probeer ik ieder weekend te fiesten. Enkele weken gelezen liep ik een nieuw PR liep op de 15km. Hij stond niet echt scherp, maar het is altijd leuk om vooruitgang te zien. Vraag me niet hoe het komt, misschien heeft het te maken met ander spijs doet eten?

Voor komende jaar wil ik enkele kwart triathlons doen, met misschien in het najaar een halve triathlon. Op langere termijn zou ik de hele triathlon willen doen. Maar laten we eerst maar de 1e triathlon afwerken....

Groet Stefan

2

Re: Nieuwe uitdagingen

ha Stefan welkom op dit forum,

een herkenbaar verhaal.
Heel veel succes met de opbouw van je trainingen en de wedstrijden die je gaat doen.
Heel blijven is de kunst

met groeten
Peet

3

Welkom.

Volgens wat ik lees in Joe Friel zijn bijbeltje, is het niet ongewoon voor atleten die al ruime tijd hetzelfde trainen, om plots verbetering te zien in dat onderdeel als ze beginnen mixen met andere sporten net omdat het lichaam eens andere prikkels krijgt;

4

Zie ook "Het combineren van verschillende vormen van duurtraining leidt tot de grootste stijging van de VO2max"

http://www.topsporttopics.nl/kennisbank … Overview=1

5

grappig die verandering merk ik ook. Eigenlijk hetzelfde verhaal. Sinds januari begonnen. Liep altijd km's op max. 3:55 nu haal ik 3:40 per km

6

rudi1983 schreef:

grappig die verandering merk ik ook. Eigenlijk hetzelfde verhaal. Sinds januari begonnen. Liep altijd km's op max. 3:55 nu haal ik 3:40 per km

Leuk om te lezen. Ben zelf ook sinds paar maanden bezig met trainen voor de triathlon. Daarvoor liep ik alleen marathons.
Zal wel geen toeval zijn dat ik sinds oktober vorig jaar 2 x mijn pr brak.
Vorige week in Barcelona mijn pr gelopen. Snapte er al helemaal niets van! Zwaar parcours en was behoorlijk warm
maar ging heel goed en voelde me heel sterk.
Heb meteen het boek van Joe Friel besteld  smile
Rotterdam marathon wordt keihard knallen  big_smile

7

Emiel1969 schreef:
rudi1983 schreef:

Leuk om te lezen. Ben zelf ook sinds paar maanden bezig met trainen voor de triathlon. Daarvoor liep ik alleen marathons.
Zal wel geen toeval zijn dat ik sinds oktober vorig jaar 2 x mijn pr brak.
Vorige week in Barcelona mijn pr gelopen. Snapte er al helemaal niets van! Zwaar parcours en was behoorlijk warm
maar ging heel goed en voelde me heel sterk.
Heb meteen het boek van Joe Friel besteld  smile
Rotterdam marathon wordt keihard knallen  big_smile

Er was iemand op het forum die het verkocht 2de hands. Zelf heb ik het op de kop getikt 2de hands voor 10€ big_smile