Onderwerp: Scheenbeen blessure.
Ten eerste, ja ik heb al gezien dat er nog een topic over was... maar die ging over binnenkant van het been. En ging later over naar looptechniek dus heb ik een apart topic gemaakt.
Sinds afgelopen zondag, heb ik last aan de buitekant van me scheenbeen. Voelt aan de ene kant als spierpijn, maar aan de andere kant weer niet. Ik weet het, het klinkt vaag. Ik voel het tijdens traplopen, tijdens normaal wandelen een beetje, als ik zit en me tenen strek of optrek voel ik het ook. (en vanzelfsprekend met hardlopen).
Ik voelde het gisteravond na een wedstrijd (15.8km).
Een paar weken terug heb ik er ook al last van gehad (in mindere mate) maar toen ging het gewoon weer over. Na elke hardlooptraining spoel ik me benen al af met koud water, of pas ik de schokmethode toe (warm-koud-warm-koud-enz onder de douche).
Heeft iemaand tips, oplossingen, of gewoon geruststellingen dat er mee doorgetraind kan worden?
Btw, komende week is er toch al een 'herstelweek' niet speciaal hiervoor maar gewoon om het om de zoveel weken even rustig aan te doen zoals iedereen hier wel doet neem ik aan.
Planning is 2x hardlopen 6km per keer op ongeveer 10km/h. En 2x ongeveer 50km racefiets, hoog rpm, rustig tempo.
Voor de duidelijkheid heb ik ook nog een plaatje opgezocht waar de pijn zich bevind
Pijn bevind zich dus aan de buitekant van het been (zijkant). En niet op het bot aan de voorkant.
Alvast bedankt
Matthijs