1

Onderwerp: Triatlon Dueren 31-5-2015

Wellicht nog onbekend bij velen. Was dit jaar mijn debuut op de triatlon en was me erg goed bevallen. Volgend jaar ook een olympische afstand zo te zien:

http://www.triathlon-dueren.de/index.html

2

Re: Triatlon Dueren 31-5-2015

he Bros,

Hoe was jou ervaring bij deze triathlon. Goede opzet, proffesioneel? Veel deelnemers. mooi parcours
Ben op zoek naar mooie grote duitste wedstrijd om halve te doen. Of het word ironman/challenge maar hiervoor zijn de kosten wat hoog dus kijk ik wat er nog meer voor aanbod is.

3

Voor mij was dit afgelopen jaar mijn allereerste triatlon (en voor de organisatie ook) In vergelijking met Wiesbaden die ik daarna heb gedaan is dit natuurlijk een kleintje met 250 deelnemers maar persoonlijk bevalt me dat wel. Zaten nog wat schoonheidsfoutjes in de organisatie maar dat kan ik nu pas bepalen aan het eind van het seizoen omdat ik op dat moment nog niet beter wist.

Als je voor een "grote" Duitse wedstrijd wilt gaan is deze misschien niet de beste keus. Qua publiek/deelnemers kan het dan tegenvallen. Het parcours is dan wel weer de moeite waard. Prachtig water om in te zwemmen en een uitdagend fietsparcours.

Als je dan persé voor de uitstraling van de wedstrijd wilt gaan zou ik voor Wiesbaden kiezen. Alles ademt daar "groot" en "Ironman" Maar zoals je zelf al zelf betaal je daar een bepaalde prijs voor. Ikzelf kies dan volgend jaar weer voor Düren maar dat is dan persoonlijk

4

Ik dacht leuk maar:

Absage Triathlon Düren am 31. Mai 2015
Düren, 03. November 2014. Der Triathlon Düren wird aus persönlichen Gründen des Veranstalters im kommenden Jahr leider nicht stattfinden. Die zweite Auflage der Veranstaltung im und rund um den Dürener Badesee war auf den 31. Mai 2015 terminiert. „Die Entscheidung ist uns sehr schwer gefallen, aber wir haben keine andere Wahl. Wir planen aber für 2016 mit einer erneuten Ausrichtung des Triathlon Düren und hoffen, dass uns die Athletinnen und Athleten treu bleiben und Verständnis für die Absage aus privaten Gründen zeigen“, erklärt Organisationsleiterin Sonja Oberem. „Selbstverständlich werden wir jedem bereits angemeldeten Teilnehmer die Startgebühr zurückerstatten.“