176

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ik gebruik hem als voorbereiding op full distance IM in augustus. Vind het verder wel best dat het niet in het centrum van de stad komt. Organisatie beetje te hoog van de toren geblazen, maar voor mij is het een belangrijke voorbereiding.

177

Voor mij is het een goede voorbereiding op de halve van almere. Ik ben nog steeds van de partij.

178

Ik ook, gewoon van de partij. Het is gewoon gruwelijk moeilijk om in de randstad ueberhaupt iets georganiseerd te krijgen en daarom doe ik gewoon mee om de organisatie te steunen. Wintertriathlons alleen in Groningen en Drenthe, Hele triathlons alleen in Limburg en dan gelukkig Almere nog.

179

Zijn er al meer mensen die hun geld al terug hebben gehad. Ik kreeg het vandaag terug.

180

Ze hebben de deelnemerslijsten aangepast. Dus nu is duidelijke hoeveel inschrijvingen er op het moment zijn. Het aantal afhakers is redelijk beperkt gebleven zo te zien. Voor de halve stond die voor de parcoursverandering op 620 deelnemers en nu nog op 555.

Heb er alsnog zin in.

181

Thijsie schreef:

Ze hebben de deelnemerslijsten aangepast. Dus nu is duidelijke hoeveel inschrijvingen er op het moment zijn. Het aantal afhakers is redelijk beperkt gebleven zo te zien. Voor de halve stond die voor de parcoursverandering op 620 deelnemers en nu nog op 555.

Heb er alsnog zin in.

Nou zo goed hebben ze hem niet aan gepast hoor, heb mijn geld al terug en sta nog steeds op de deelnemers lijst.

182

En ik sta nog steeds op de lijst en heb ook m'n geld nog niet terug.
Ik zou het voor eind april terug hebben.

Ik snap ook niet waarom dat zo lang moet duren. Meerdere weken....
Afschrijven doen ze binnen 5 minuten. Kan andersom toch ook?

Ik vind het allemaal maar rommelig.

183

Jancape schreef:

En ik sta nog steeds op de lijst en heb ook m'n geld nog niet terug.
Ik zou het voor eind april terug hebben.

Ik snap ook niet waarom dat zo lang moet duren. Meerdere weken....
Afschrijven doen ze binnen 5 minuten. Kan andersom toch ook?

Ik vind het allemaal maar rommelig.

Je moet gewoon blijven mailen met ze, er werd mij verled dat het vanuit spanje allemaal terug geboekt moest worden. Maar het werd gewoon op naam van de nederlandse organisatie en van een Rabo rekening terug geboekt.

Anders even je klacht bij de NTB neerlegen.

184

Hi all!
Sorry for the English on a Dutch forum but I'm an expat living in Amsterdam!  big_smile
The ICAN is supposed to be my first triathlon and all these speculation has made me worried.
I haven't received any mail from the organizer in Feb/Mar even though I registered in Dec14.

Where can I find the participation list everybody is mentioning?

Also, what is the latest news, is the race being held or not?

Thnx!

185

Hi Igor,

You can find the participants at the Ican website: http://icantriathlon.com/internas/inter … terdam.php, and use the menu items under Registrations. As far as I know the race is still on, however not at the venue they promised when they announced the race. Check the website also for the courses. Somewhere in this thread (on previous pages) you will find the email address you can use to contact the organisation.

Good luck!

186

Nog iets meer dan een maand! maar na de perikkelen van het parcours is er geen info meer geweest. Heeft er iemand al meer informatie ontvangen dan wat hier op het forum staat?

Na mijn eerste triathlon afgelopen weekend begint het me te kriebelen... (in positiefe zin dan he big_smile )

187 Laatst bewerkt door sieger (22-05-15 16:19:10)

.

188

Na alle berichtgeving rond de parkourswijziging voelde het toch wat ongemakkelijk (met name dat je er via via achter moest komen).

Voor de zekerheid email gestuurd over de status - geen reactie.
Nu is de website ook 'suspended'.

Heeft er iemand recent nieuws over de ICAN triathlon?

189

Tiburon schreef:

Na alle berichtgeving rond de parkourswijziging voelde het toch wat ongemakkelijk (met name dat je er via via achter moest komen).

Voor de zekerheid email gestuurd over de status - geen reactie.
Nu is de website ook 'suspended'.

Heeft er iemand recent nieuws over de ICAN triathlon?

Wat bedoel je met suspended? Ik kan de site gewoon zien. Ik hoor het wel, ik kan me niet voorstellen dat het evenement wordt afgelast.

190

Kan er nu zelf ook weer bij. Zal wel een tijdelijke hick up zijn geweest.
Pfff. Op de 1 of andere manier hebben de parcour wijzigingen er me niet gerust op gemaakt.

191

Ik hoop ook dat last minute verrassingen achterwege blijven. Ik zie dat inschrijving voor de halve nu 179 euro is. Enkele weken geleden heb ik me voor de halve van Nieuwkoop ingeschreven en dat kostte 62.50 euro, dus dat is bijna een factor 3 goedkoper. Het nieuwe ICAN parcours is in mijn ogen vergelijkbaar met Nieuwkoop, dus ik ben heel erg benieuwd of het prijsverschil enigszins gerechtvaardigd wordt. Overigens heb ik destijds geloof ik 90 euro betaald, dus dat valt wel mee.

192

Ik heb van de wek ook al gemerkt dat de website niet optimaal werkt. Dit ligt echter niet aan de amsterdamse organisatie, aangezien geen enkele ICAN website werkte.

193

Misschien een domme vraag, maar weet iemand of er ook voedsel (gels/ banenen/ bars oid) beschikbaar zal zijn tijdens de Ican? (Dit wordt mijn eerste traithlon)

194

Kimbosman schreef:

Misschien een domme vraag, maar weet iemand of er ook voedsel (gels/ banenen/ bars oid) beschikbaar zal zijn tijdens de Ican? (Dit wordt mijn eerste traithlon)

Zeker geen domme vraag als dit je eerste triathlon wordt. Ik kan het zo snel ook niet op de site vinden, maar dit zou de eerste triathlon zijn (waar ik aan meedoe) die geen bevoorrading onderweg heeft. Zelf neem ik op de fiets voldoende mee en pak ik hooguit een bidon aan, maar repen en gelletjes neem ik zelf mee. Tijdens het lopen moet er voldoende voorhanden zijn.

195 Laatst bewerkt door HermanB (03-06-15 16:54:54)

Maca944 schreef:

Zeker geen domme vraag als dit je eerste triathlon wordt. Ik kan het zo snel ook niet op de site vinden, maar dit zou de eerste triathlon zijn (waar ik aan meedoe) die geen bevoorrading onderweg heeft. Zelf neem ik op de fiets voldoende mee en pak ik hooguit een bidon aan, maar repen en gelletjes neem ik zelf mee. Tijdens het lopen moet er voldoende voorhanden zijn.

Hangt er wel vanaf welke afstand je doet. Ik heb op OD- en kwart-afstanden nog (bijna) nooit energiebevoorrading (gels, energiedrank, repen e.d.) gehad onderweg, en alleen water tijdens het loopgedeelte. Op langere afstanden (halve en hele triathlons) is het dacht ik wel gebruikelijk dat er voor energie gezorgd wordt onderweg. Maar als je een OD doet zou ik het dus zeker zelf meenemen.

/Herman

196

Bedankt voor de uitleg Maca944!

197

Op de website staat meestal wel hoeveel posten er zijn. Voor de halve is er bij het fietsen om de 25km een post (http://www.bikemap.net/en/route/2894581 … therlands/). Bij de kwart is er op kilometer 22 een post (http://www.bikemap.net/en/route/2884308 … therlands/). Bij het lopen is elke organisatie verplicht om de 2,5 kilometer een post op te stellen, zo ook bij deze wedstrijd.

198

Vandaag mail gestuurd naar organisatie of en wanneer er meer informatie komt, binnen een uur antwoord terug. Deze wil ik jullie niet onthouden:

Dank voor je email. We gaan morgen de pre race informatie uitsturen naar alle athleten, we zullen hiervoor regonline gebruiken om er voor te zorgen dat alle athleten de informatie ontvangen. Wij hebben gemerkt dat door SPAM filters niet alle athleten de nieuwsbrieven hebben ontvangen, vandaar dat wij nu de registratie software zullen gebruiken.

Mocht je na het lezen van de pre race informatie nog vragen hebben dan kan je altijd contact met ons opnemen.

De spanning neemt toe wink

199

Dus er bestaat een kans dat het evenement gewoon doorgaat? Wauw! Tijd om te gaan trainen.

200

Ik zat net even wat op de site te lezen, en het lijkt erop dat je in T1 je wissel moet doen in een wisseltent, waar je je helm uit een tasje moet vissen en je wetsuit erin moet proppen.

Erg jammer, dat gaat echt veel tijd kosten in de wisselzone. Had graag gewoon een kratje gezien naast de fiets. Wetsuit, bril en badmuts erin, helm op, fiets pakken en gaan. Lijkt me organisatorisch ook niet erg lastig, kratjes zijn prima te vervoeren naar T2?