bros1987 schreef: Ziet er toch vrij technisch uit allemaal. Ben al blij als ik een wiel terug erin kan doen na een lekke band zonder dat het er weer uit valt laat staan zon fiets helemaal "strippen" en zelf weer fatsoenlijk in elkaar zetten.
Dat valt wel mee, hoor. Ik ben absoluut geen technisch knutselwonder en toch lukt het prima. Enige wat lastiger is dan een wiel erin terug doen is het stuur, dat weer goed recht zetten, maar ook dat is geen rocket science. Net als die dc rainmaker haal ik de derailleur er ook niet af, gewoon iets beschermends eromheen doen. Pedalen er wel af, maar dat is een eitje. Neem er wel even de tijd voor.
Inderdaad is oefenen wel nuttig, zeker ook vanwege het gereedschap, maar wij hebben ook wel de ervaring dat zo'n ontbrekende sleutel ofzoiets in hotel of garage te leen is.
Wat ik trouwens van die rainmaker niet snap is waarom je zo nodig zou willen doen alsof het géén fiets is. En ik zou ook niks los in de tas doen, want ze worden wel opengemaakt en niet altijd even zorgvuldig gesloten. De losse dingen plakken wij met duct tape aan het frame. Wij gebruiken die duct tape of tieraps ook waar hij velcro gebruikt.
En om het geld hoef je het ook niet per se te laten, maar dat is dus wel een kwestie van goed zoeken. Afhankelijk van de bagagerestricties hoeft het zelfs niets extra's te kosten, maar dat hangt wel van de reissituatie af. Bijvoorbeeld: wij hadden afgelopen zomer met z'n tweetjes 1 fiets bij ons (de mijne; manlief leende er een), daar wat bij ingepakt, en de hele rest van de bagage kon in één grote tas. Beide bleven net beneden het maximale gewicht per tas (23 kilo), en zo kon dat dus zonder extra kosten mee naar Vancouver bij British Airways. Paar tientjes materiaalkosten voor de doos en de inpakspullen, klaar is kees. Daar kun je amper voor huren, lijkt me.
Dat we met z'n tweeën maar 1 fiets bij ons hadden was dus wel een soort gelukje, een eventuele 2e fiets had wel iets van € 150 extra gekost, maar de bagagelimieten verschillen per luchtvaartmaatschappij en ook wel per type ticket, dus dat is het uitzoekwerk dat de moeite kan lonen. Ter vergelijking: op een binnenlandse vlucht in Canada met Air North konden fietsen mee tegen een standaardtarief van $ 25 per fiets. Hoef je het ook niet om te laten.
Louise