Mijn post was meer aan Tornado gericht aangezien jij al hebt bewezen zo snel te kunnen lopen tijdens een IM Wat zijn jouw tijden voor andere afstanden? Tri en non-tri?
Maar ik begrijp je punt en gezien hoe kort het onderdeel is tov de andere onderdelen ook wel logisch. Moet ook wel bij gezegd worden dat het lopen en fietsen vooral de uren maken belangrijk is, er komt niet zoveel techniek bij kijken. Bij zwemmen is de conditie zeker ook belangrijk, maar valt met techniek ook veel te winnen.
Verder ben je het hopelijk met me eens dat het proberen zo lang mogelijk een 4:30 vasthouden niet de beste tactiek is op een lange loop afstand. De kans van het opblazen is groot als het te snel blijkt en je verliest meer in het laatste deel dan dat je in het eerste deel hebt "gewonnen". Dan kun je toch eerder beginnen met een behouden 4:40 en dan vasthouden of iets meer geven. Hier is ervaring en gelopen races natuurlijk van onschatbare waarde.
Ik zie het al vaak bij mensen die bijv. sub 3 willen lopen op de marathon. Die gaan dan de eerste 25km bijv op 4:08-4:10 lopen. Goed, je hebt dan wat over maar als je de laatste 5km dan in 4:40 loopt heb je het niet slim aangepakt. Dit effect versterkt zich alleen maar in een IM.