Als eerst maar de verwachting en de werkelijke tijden:
Zwemmen: 17:30 -> 16:17
Fietsen: 2:40:00 -> 2:36:00 (met een stop om een band weg te geven)
Lopen: 45:30 -> 43:33
Wissels: 3:30 -> 5:00
---------------------
Totaal: 3:46:30 -> 3:40:50
Al met al heel dik tevreden. Met zwemmen een dik pr. Vorig jaar zwom ik nog boven de 18 minuten en nu redelijk ontspannen 2 minuten sneller. Dat geeft een heerlijk gevoel na al die arbeid in de winter. En er zit nog meer in. Met het fietsen heb ik mijzelf ook overtroffen. Als doel had ik een gemiddelde van 37,5 voor ogen, na 85km stond mijn teller nog op 39km/h. Op dat moment zag ik mijn broer met zijn nieuwe fiets langs de weg staan. Vanzelfsprekend afgestapt, toen bleek dat hij zijn tweede lekke band had, een bandje afgestaan. En daarnaast ook maar gebruik gemaakt van het moment en een sanitaire stop ingelast. Waarschijnlijk heeft mij dit 2 minuten gekost, maar ook fijn om iemand te kunnen helpen. Het lopen ging iets sneller dan dat ik als doel had gesteld. Maar ik heb er verder ook niet meer extra aan getrokken. Ik had mijn persoonlijke doelen al behaald, en wilde verder lekker genieten. Belangrijk leermomentje.... gelletjes openmaken tijdens het fietsen. 2x de halve inhoud over mijn heen, 1x een gelletje uit mijn handen geschoten. De foto's zullen het wel verraden, want ik zat onder de witte vlekken door gekristalliseerde suiker.
Over het evenement een hoop lof. Natuurlijk zat het weer mee. Maar de organisatie zat ook goed in elkaar. Wegregelaars ok. Parcours goed aangegeven, ook de bobbels en (onverwachte) klimmetjes waren goed aangegeven. Net voor de start was de extra loopactie in T1 een kleine verrassing. Maar met wat overleg van andere deelnemers werd dat ook duidelijk. Het fietsparcours was prima, de hoogtemeters werden veroorzaakt door een aantal hindernissen (bruggen) maar dat was makkelijk te overzien. Het stayeren was flink de kop ingedrukt, ik heb geen rare dingen gezien. Ook leuk was het lopen waarbij je steeds meer volk zag, en aan de hand van de verschillende nummers (kleuren) kon je zien en begrijpen wat er een beetje om je heen gebeurde. Een paar dingen die ik misschien verbeterd kunnen worden:
- relatief laat in het water, zodat inzwemmen nauwelijks mogelijk is
- tijdregistratie is verbeterd, maar ik zie graag ook een aparte T1 en T2 in de splits
- eerste keer bevoorrading is op +/-55km, ik zou aan het eind van ronde 1 ook niet gek vinden om water/energiedrank te krijgen
- oh ja.... een finisher t-shirtje doet het altijd erg goed ;-)
Ik kom volgend jaar weer graag terug. Het 111 concept bevalt mij prima, de omstandigheden, de organisatie, het parcours en de sfeer.... prima in orde!!