Onderwerp: voorstellen!
Hallo allemaal,
Mijn naam is Ron Zwijnenburg, 27 jaar oud en sinds 17.mei.2015 dan echt triathleet!
Op die datum mijn eerste 1/4 triathlon beleefd in Antwerpen.
Sinds een jaar of 5 al bezig met wielrennen, nooit héél fanatiek geweest maar wel geprobeerd wekelijks te fietsen. Sinds 2 jaar ben ik erbij gaan hardlopen en dat is nog steeds één van m'n favoriete tijdverdrijven!
Nu ongeveer een jaar geleden vertelde mijn broer me dat hij naar Antwerpen wilde in Mei voor een kwart triathlon. Mijn eerste reactie was dan ook: "succes jongen!" ik hoor wel hoe het was ..maar toch twijfel: het is misschien toch wel leuk! ..en wat voor mij!!
Dus samen op wetsuit-jacht, het zwembad- en later dus ook het buitenwater in. De hardloopschema's werden toegespitst op de 10km, de fiets kwam weer vaker uit de schuur en na de nodige trainingsuurtjes mocht ik in Antwerpen (best trots!!) na 2:25:18 over de finish stappen! Mijn broer helaas iets langzamer, maar met 2:41:26 zeker ook een mooie eerste 1/4e.
Mijn tijden:
s - 19:18
t1 -3:39
b - 1:05:51
t2 - 3:17
r - 53:10
M'n zwemtijd verbaasde me zelf nog het meest, direct een pr in buitenwater! de beide wissels gingen nog behoorlijk klunzig, (..dat pak weer uitkrijgen ) maar voor een eerste triathlon.. Op de fiets was ik meer in m'n element, maar tijdens de loop gewoon niet meer genoeg over en ondermaats gelopen.
Al met al tevreden met eindtijd en bovenal: verliefd geworden op de sport!
Uiteraard de volgende dag meteen een volgende triathlon uitgezocht om te gaan doen: 12 september de politietriathlon in Spijkenisse! De week ervoor wel eerst nog een halve marathon lopen in Tholen voor het goede doel, want ik ben wel voornemens volgend jaar de afstand te verdubbelen. Mijn voornemen voor 2016 is na een aantal 1/4 afstanden hopelijk in Almere mijn eerste halve afstand te gaan doen!
Voor het zover is dus eerst nog een 21k lopen, kwart tri en dit najaar ga ik me richten op de zoektocht naar een TT-fiets en het berijden hiervan! Inmiddels op het forum al behoorlijk wat informatie en ervaringen van jullie tot me genomen en er zullen vast nog wel wat vragen van mij de revu passeren: daar is het forum voor! toch?
Ik zal proberen af en toe wat te laten weten en te vragen betreft de zoektocht naar een TT fiets en ook de resultaten van wedstrijden wil ik jullie niet onthouden!
Verder complimenten voor de beheerders (en leden ) voor een mooi, compleet en net forum!! ga zo door!
Alle tips en trucs die jullie willen delen zijn meer dan welkom, alvast bedankt!
Groetjes, Ron