Dennis Florussen schreef:Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vermoed dat je te optimistisch bent, ik was in mijn AG 9de, en ook al zijn bv 4 en 5 niet opgegeven voor eventuele deelname aan het WK tellen ze die wel mee.
In antwoord op de vraag van mstyz: Het zit volgens mij inderdaad zoals Dennis schrijft.
De procedure staat overigens hier. Twee citaten:
Kwalificatiemogelijkheden
- Rotterdam Triathlon Championships 23-24 juli 2016 – maximaal 15 startplaatsen per AG (m/v).
Met andere woorden: het kunnen er ook minder zijn dan 15. Als het de bedoeling was dat de eerste 15 kandidaten door gingen zou er denk ik staan dat er 15 startplaatsen per AG te vergeven zijn. Niet maximaal 15.
Dennis Florussen schreef:Daarnaast kijken ze ook volg mij in de "open" wedstrijd naar alle deelnemers die volgend jaar 40 worden en "tellen" ze die ook mee, ongeacht of ze zich nu opgegeven hebben, want die zouden in principe zich nog volgend jaar bij een andere wedstrijd kunnen kwalificeren. Maar zeker weten doe ik dit ook niet.
Uit het genoemde document:
3. Criteria voor kwalificatie
a. De agegroup waarnaar gekeken wordt, is de agegroup waarin de atleet op het WK in 2017 uit zal komen, ook als de atleet
tijdens de kwalificatie nog niet tot die agegroup behoort.
b. Het resultaat (ten opzichte van andere Nederlanders in de betreffende agegroup) is leidend.
3a bevestigt wat Dennis zei: dat ook de resultaten meetellen van degenen die volgend jaar pas in je age group zitten. En 3b bevestigt volgens mij dat je bij de eerste 15 van alle deelnemers van je 2017 age group moet zitten, dus niet alleen van degenen die zich hebben opgegeven voor kwalificatie.
Of de open wedstrijd ook nog meetelt weet ik niet zeker, maar dat zou goed kunnen.
Overigens heb ik zelf ook liever dat Dennis ongelijk heeft hoor, want dan zou ik me zelf ook wel eens gekwalificeerd kunnen hebben in mijn eigen age group. Maar ik vrees dat dat niet het geval is (ik was 20e in mijn 2016 AG).
/Herman