Onderwerp: 'Sprint!' joelde de slak
Hoi,
Ik ben Els, bijna 50 en enthousiast hardlopend. Ik loop zowel op de weg als onverhard, met voorkeur voor het laatste. In januari liep ik mijn eerste halve marathon in Egmond, nu train ik voor de Koning van Spanjetrail eind april (22 km. / 550 hoogtemeters).
Ik varieer graag met mijn trainingen en zo ben ik aan het zwemmen en yoga geraakt. Deze zomer heb ik me ingeschreven voor een start2tricursus die midden in juni begint en leidt naar de 1/8 triathlon in Doetinchem. Gewoon met mijn toerfiets en schoolslag zwemmend en dan naar alle waarschijnlijkheid ergens achterin eindigen.
Omdat ik duursporten het leukst vind en ik ernaar uitkijk deze zomer naast het lopen lekker regelmatig te zwemmen en fietsen. En ach, je weet nooit of je door het virus besmet raakt.
Dat neemt allemaal niet weg dat als ik ergens aan begin me er wel echt aan toewijd. Hardlopen en stevig doorzwemmen zit dus inmiddels al aardig in mijn systeem. Fietsen is een ander verhaal. Mijn boodschappen doe ik lopend of met een onwijs zwaar trappende omafiets. Na de Koning van Spanje eind april en tot aan midden juni, wanneer de start2tri start wil ik proberen in elk geval wat fietskilometers in de benen te krijgen zodat ik van iets minder ver hoef te komen. Iemand tips voor me hoe dit op te bouwen?
Alvast bedankt!