Wat een heerlijke dag was het. Maar misschien wel iets te warm voor het lopen, dat blijkt ook uit de tijden. Hoe dan ook de kop is eraf, en met een PR! Toch zeker niet alleen maar tevreden.
Het zwemmen was weer lastig. Gelukkig was er een ervaren atleet die goed aangaf wie waar moest gaan zwemmen. Op die manier werd er niet ingehaald en zwommen we in een mooi treintje. Alleen de keerpunten waren een kriem. Dat had ik vorig jaar ook. Ik ben gewend te zwemmen met een lage kant, zodat ik makkelijk met mijn handje aan de kant kan omdraaien. Maar dat lukt in dit bad niet. Dat gaf een hoop stress. Ondanks dat ik op 600mtr vermoeid werd, en daarmee ook mijn techniek minder, heb ik mijn doeltijd gehaald.
Bij het fietsen ging heel veel mis. Na 20km stond er een boer over de weg zijn koeien uit te laden. Ik moest afstappen, door het gras en weer op de fiets. Later was er een wegversmalling waar een auto van de andere kant op af kwam. Kon ik afremmen en met mijn voet aan de grond. En een km voor de finish had ik het geniale idee om mijn Garmin van mijn fiets op mijn arm te zetten. Valt ie op de grond. Afstappen, pakken, en weer verder. En toen bij de wissel ging het met mijn schoenen uit trekken tijdens het fietsen ook verkeerd. Ik was veel te laat. Met als gevolg een gebroken schoen. Gelukkig niet gevallen. Uiteindelijk wel de 4de fietstijd gerealiseerd, ben benieuwd wat dat was geworden zonder deze pech....
En toen het lopen. Door de warmte was het erg zwaar. Ik zag her en der mensen stilstaan en 5 bekertjes water over hun hoofd gooien. Met deze omstandigheden ben ik tevreden met mijn looptijd, een minuut langzamer dan mijn plan. Over de finish was ik nog veel bezig met het fietsonderdeel.
Verder was de organisatie weer perfect. Natuurlijk heb je een verkeersvrij parcours, maar dat is nu eenmaal niet zo. Achteraf een goede massage gehad. En een goede herinnering erbij.
Zwemmen: 16:40 (1:40/100mtr) -> 16:31 (16:49 - uit het bad naar de eerste mat)
T1: 1:00 -> 0:59
Fietsen: 1:00:00 (40km/h) 1:00:06
T2: 1:00 -> 1:00
Lopen: 40:50 (4:05/km) -> 41:42 (4:10/km)
-----------------------------------
Totaal: 1:59:30 -> 2:00:36 (12de overall)