Onderwerp: De sleur van Sleur
Hoi allemaal,
Ik ben Jeroen uit Beverwijk, bijnaam Sleurhutje (da's een lang verhaal hoe en wat, hahaha) en 46 jaar jong belegen. Na 25 jaar te druk bezig te zijn geweest met jong en wild zijn, brommers, vrouwen, eigen bedrijven, huisje, kindertjes etc. door een toezegging vorig jaar na de Amsterdam City Swim weer intensief aan het sporten gegaan om dit jaar ook aan de ACS mee te doen.
Dat viel natuurlijk na zo lang niet intensief bewegen en een kantoorbaantje niet mee. Maar... Na gedisciplineerd Start to Run afgerond te hebben en twee of drie keer per week sportschool voor de extra krachttraining, is het hardlopen van met moeite 43 minuten op 5 kilometer teruggebracht naar 28 minuten op 5 kilometer. Bijkomend voordeel is 17 kilootjes armer en een bloeddruk van ernstig te hoog naar gezond. Sinds maart dit jaar ook begonnen om de zwemprestaties te verbeteren in het zwembad, ook dat lukt redelijk. En dan sinds een paar weken in open water aan het trainen. Doelstelling is en blijft uiteindelijk de 2016 meter van de ACS binnen een uur te zwemmen.
Van het een komt ook het ander, aangewakkerd door de kick/verslaving om met de week verbetering te zien in prestaties, hoe klein dan ook. Elke keer weer trots op mijzelf wat ik in zo'n relatief korte tijd bereikt heb. Met zwemmen en hardlopen kan fietsen er ook wel bij straks. Ik ben dan ook gevraagd volgend jaar met de Alpe d'HuZes mee te doen. Dan is de stap naar een eerste triathlon natuurlijk zo klein geworden dat ik binnenkort wel ergens aan de start sta voor een eerste 1/8 of 1/4 triathlon.
Ondertussen lees ik vrolijk met jullie mee en zal her en der misschien wat vragen stellen of mijn ervaringen als rookie delen met andere starters. Genoeg beren op de weg tegengekomen en overwonnen.
Jeroen