Onderwerp: Zojuist aangemeld op het forum
Hallo allemaal ...
Iets over mezelf .
Ik ben Jeanette 49 jaar en woog in 2013 103 kg !
Dat was effe schrikken toen ik op de weegschaal stond , en me realiseerde dat er toch echt iets moest gebeuren .
Door het geleidelijk aan omgooien van mijn eetpatroon , 3 x per week sporten ben ik in het eerste jaar 30 kg
afgevallen .Nu 37 kg totaal minder ben ik een heel ander mens geworden , sta heel anders in het leven .
In het begin deed ik 2 x per week aan Tai-bo en 1 x per week cardio /kracht.
In 2015 ben ik ook begonnen met hardlopen , en sloot me aan bij een loop groep in de buurt .
Door een nek hernia midden vorig jaar kwam ik bij een fysio praktijk terecht die naast een andere sportschool zit .
Als snel wisselde ik van sportschool ...tja ...en door het hardlopen/training kwam ik in aanraking met het
triatlon team aldaar .Allereerst sloot ik me aan bij de hardloop en core trainingen .
In oktober vorig jaar heb ik een grote buikwandcorrectie gehad , waardoor ik 2,5 maand met sport pauzeren moest .
Sinds januari dit jaar train ik weer volop mee , hardlopen , core , spinning/core (winter programma ) .
Begin van het jaar heb ik een racefiets aangeschaft , april/mei al een week trainingskamp op Mallorca gehad .
Ondertussen mijn eerste duatlon gedaan , en diverse loopjes .En er staat nog genoeg op de planning .
Nu ..een half jaar verder kun je wel zeggen dat ik sport verslaafd ben ha ha ..
Sport staat voor mij op nummer 1 .
Buiten mijn fulltime job heb ik best een druk trainingsschema .
Mijn vaste trainingsdagen zijn :
Maandag :Zwemmen ...(pas mee begonnen aangezien ik sinds kind paniek in het water heb/had )
Woensdag : Hardloop/interval training
Donderdag: core
Zondag : Fietstraining
Iedere maandag ochtend krijgen we van onze trainer een email met het trainingsschema voor de komende
week .Dus buiten de vaste dagen kunnen er nog extra eenheden opstaan .
Een triatlon heb ik nog niet gedaan , aangezien er met zwemmen nog werk aan de winkel is .
Maar ondertussen is de paniek in het water verdwenen , en door personal training maken we kleine stapjes
voorwaarts .
Mijn doel voor 2017 is dus aan triatlon wedstrijden mee te doen .
Wel ben ik voor dit jaar aangemeld voor 3 estafette triatlons waar ik het hardlopen voor mijn rekening neem .
Groet ...Jeanette