Onderwerp: Nieuwe triatleet (in wording)
Dag!
Nog 1.5 maand voor mijn eerste triatlon en dus leek het mij wel handig hier in de komende tijd heel wat tips te zien passeren op het forum en uiteraard stel ik mezelf dus ook even voor!
Ik ben een 26-jarige belg uit Dendermonde. In het dagelijks leven ben ik sportleerkracht en ik geniet dus momenteel van 2 maanden vakantie (ideaal om die eerste triatlon voor te bereiden).
Ik ben een actief atletieker (800m) maar nu de belangrijkste doelen gepasseerd zijn voor dit seizoen ben ik toe aan wat afwisseling en neem ik dus 21 augustus in Gent deel aan een sprint triatlon (750 - 20 - 5).
Actief zijnde in de atletiek is het looponderdeel uiteraard mijn beste onderdeel, benieuwd of dit op het einde van een triatlon ook nog zo zal zijn! Het fietsen kijk ik ook wel met vertrouwen tegemoet al zal het meer op talent dan op training moeten gebeuren..
Het zwemmen wordt echter een stevige uitdaging!
Conditioneel is dit geen probleem, jammer genoeg beschik ik over de meest verschrikkelijke ademhaling techniek bij borstcrawl!
Wanneer ik met mijn hoofd boven water zwem (het is geen zicht maar soms toch makkelijk) vormt er zich geen probleem, wanneer ik adem zoals het hoort heb ik na enkele lengtes de helft van het zwembad leeg gedronken en protesteert mijn maag hevig. In die mate dat ik nog niet weet hoe ik vervolgens op mijn fiets zal moeten kruipen. :-)
Moest er iemand dit probleem kennen en eventueel tips hebben?
De trainingsplannen (per week) voor de komende weken:
2 zwemtrainingen, 100% focus op het in orde krijgen van die ademhaling!
4 a 5 looptrainingen, iets meer focus op uithouding in vergelijking met de vorige weken/maanden.
Fietsen, met de fiets naar de andere trainingen! ;-) 10km enkel + proberen een paar keer de overgang van fietsen naar lopen te oefenen.