Re: Challenge Almere-Amsterdam
Ik zal ook eens een verslagje schrijven..
Laat ik bij het einde beginnen... 10.47.03, snelste hele triathlon ooit, gevolgd door een dik uur eerste hulp...
Ik weet zeker dat ik zaterdag niets meer in mijn lijf had, en de maximale prestatie van het moment heb geleverd.
Zwemmen ging best ok, een beetje zoals MACA944 in zijn verslag schrijft, moeilijk orienteren tegen de zon in en daarnaast kreeg ik de tweede ronde pijn in mijn linker elleboog waardoor mijn slag een beetje uit balans raakte en ik regelmatig wat wegdobberde naar links. Al met al 1.13.47 op de mat is best ok (1.10 gehoopt), mijn Garmin gaf 3,95km aan. Dat was tevens het laatste kunstje van de Garmin, want toen ik van T1 naar fietsen wilde omschakelen deed hij het niet meer. T1 was ok 4 minuten volgens de live tracking. Inclusief slalom door de kelder en sokken aantrekken niets te klagen.
Fietsen, exact op plan ondanks het gebrek aan een Garmin. Alleen de stopwatch functie functioneerde nog, dus ik moest old skool schatten wat mijn snelheid per 10km was als ik het bordje niet mistte.. Eerste rondje 34,0 gemiddeld, tweede 33,5 en dat leidde tot 5.20 en 33,7, gewoon "spot on" waar ik op hoopte. Op het wind tegen stuk in de laatste 50km heb ik een man of 30 ingehaald, blijkbaar waren er een hoop te hard gestart (of wilden ze hun hartslag niet te ver op laten lopen). Wel was het al erg warm onder mijn TT helm. 12 bidons op met fietsen en pas na 15km met lopen een psychologisch plasje gedaan (ook gelijk het laatste).
Lopen was iets makkelijker te managen qua snelheid met een stopwatch, dus zodra ik in "the flow" zat waren de kms netjes net boven de 5 minuten. Dat ging uitstekend, tot op het 20km mijn lijf me vertelde dat ik naar de kloten kon lopen en maar moest gaan sjoelen ofzo. Alles deed zeer uit het niets en de energie was op.
Gelukkig is de geest sterker dan het lijf, en heeft mijn geest een teringhekel aan wandelen. Dus al zuchtend en puffend, doorgelopen. Het werd echt van drinkpost naar drinkpost rennen en daar goed bijtanken elke keer. In de laatste ronde waren de bruggetjes ook nog krampopwekkend en moest ik die extra wandelpassen accepteren... 4.05 was een minuut of 25 langzamer dan gepland, maar zoals ik direct daarna bij de EHBO concludeerde, meer zat er niet in.
Het bizarre is dat blijkbaar (bijna) iedereen flink heeft afgezien tijdens de marathon, want het was in de uitslag nog steeds mijn sterkste onderdeel 224e zwemtijd - 130e fiets en 111e looptijd = 114e finisher.
De organisatie was overigens fantastisch, vanaf de briefing tot de verzorging na de race, ronduit uitstekend!!!
400 deelnemers is ook een mooi aantal op de hele, genoeg volk, maar niet te druk. De eerste fietsronde ontstond er wel een soort Kona trein op het wind tegen stuk, doordat de halve zich tussen de hele had ingevoegd. Het was redelijk druk en er was veel volk dat zich liet verleiden tot stayeren.
Maarten en Martijn bedankt voor de aanmoedingen (misschien ook nog wel anderen, maar daar kon ik geen nummer/gezicht koppelen aan de aanmoediging )
Iedereen, en met name de debutanten gefeliceerd met je finish, de doelstellingen waren overwegend te scherp voor de omstandigheden zie ik, maar volgens mij kijken de meesten redelijk tevreden terug, net als ikzelf ...
Succes met herstellen allemaal!