Onderwerp: Trainen naar de eerste 1/8 duathlon
Koud een week geleden ben ik gestart met trainen voor triathlons, met als doel te debuteren op de 1/8 in Heerenveen (mei 2017). Vandaag kwam ik een 1/8 duathlonwedstrijd tegen op 18-9 in Groningen waarvoor ik me nog zou kunnen inschrijven. Ik ben alleen zo'n enorme twijfelaar die spoken op de weg ziet. Toch zou ik eigenlijk wel mee willen doen
Het hardlopen moet geen probleem zijn als ik kijk wat ik met wedstrijden en trainingen loop. Alleen mijn fietservaring en fietsconditie is echt 0 (afgelopen dinsdag drie uur gedaan over 68km en ik was kapot - afstand niet gewend ook) en daar vrees ik dus ook voor. Overigens fiets ik niet op een ideale fiets: een ATB met offroad banden terwijl ik echt geen offroad rijder ben. En ik heb voor 20km al ruim 50 minuten nodig.
Verder natuurlijk de wissels, dat is een strategisch spelletje heb ik al gezien, en die massa regeltjes van het wedstrijdreglement van de NTB.
Wie wil mij verder helpen? Hoe kan ik bijvoorbeeld het beste aan fietsen en wissels werken? Waar moet ik echt rekening mee houden met een wedstrijd? Wat raden jullie aan qua voorbereiding voor de wedstrijd zelf? Ik kan zo goed als elke dag trainen, maar ik heb wel regelmatig een hardloopwedstrijd tussendoor (veelal 4mijl of 10km).
Ja ik ben echt zo'n iemand die niet voor verrassingen wil komen te staan
Mocht dit in de verkeerde afdeling staan, dan hoor ik dat graag natuurlijk! Ik twijfelde waar ik dit het beste kon plaatsen namelijk.