Onderwerp: Kwarttriatlon Berlare (BE)
Zaterdag mijn tweede wedstrijd (ooit) gedaan:
Op het programma stond:
1500m zwemmen
45 Km Fietsen (redelijk plat parcours - wel langsheen de schelde waar de wind kan spelen - wat uiteindelijk ook het geval bleek)
10,5 Km Lopen
Doel:
Zwemmen: 30'
Fietsen: 1:20
Lopen: 55'
wissels (samen): 5-6'
Uitslag:
Zwemmen: 0:28:51
T1: 00:02:23
Fietsen: 1:20:26
T2: 1:51:40
Lopen: 1:03:58
Verslagje:
Vooraf was het niet duidelijk of er al dan niet een wetsuit zou toegelaten zijn, hierdoor toch wat extra zenuwen. Ik vind 1500m zwemmen sowieso al ver, maar zonder het extra drijfvermogen van het wetsuit zou dit een extra uitdaging worden. Bij de inschrijving een pak van mijn hart, "watertemperatuur 20,5°C - wetsuits toegelaten" oef...
In de wisselzone alles rustig klaar kunnen zetten, gelukkig een makkelijk te vinden plaats en een zeer overzichtelijke wisselzone (veel plaats - goed fietsenrek). Het was behoorlijk warm, dus nog even getwijfeld om het wetsuit toch achterwege te laten maar het extra drijfvermogen zou wenselijk blijken. Het zwemmen voelde zwaar aan, maar het resultaat gaf toch aan dat dit goed gegaan was. T1 was dan weer behoorlijk chaotisch. Het wetsuit was snel uit, maar de beslissing om toch sokken aan te trekken voor het fietsen had ik niet mogen doen (werkpunt !). Dit resulteerde in beginnende krampen in mijn kuiten en slecht aangetrokken sokken die me parten zullen spelen in het lopen straks.
Het fietsen ging al bij al behoorlijk, niettegenstaande dat ik betere benen verwacht had. Ik ben 2-3 keer in een groepje terechtgekomen die mij gelukkig door de winderige stukken geholpen hebben, maar op de meer technische stukken met veel bochten en optrekken, komt mijn ervaring en angst mij tegen en moet ik het pak lossen en ben ik terug alleen.
T2 ging opnieuw vlot (even moeten zoeken naar mijn petje maar ik was snel terug weg)
De eerste van 3 ronden ging relatief vlot in het lopen, maar in de 2de ronde heb ik mijn snelheid moeten laten zakken onder de 10kmh en ging er niets meer vlot. Het zou een lijdensweg tot aan de finish worden.
Al bij al niet geheel ontevreden, maar ik had toch een betere looptijd verwacht.
Te veel energie verloren bij het fietsen? Niet genoeg gedronken tijdens het fietsen?
Nog even recupereren en dan voorbereiden met de aandachtspunten voor binnen 2 weken in Sint Niklaas (1000 - 42 - 10)