Re: 70.3 west friesland
Het wisselen was goed te doen. Ik vond het een leuk evenement. Mooie omgeving, veel toeschouwers, finish in de stad, organisatie vrij redelijk.
Ook een paar (flinke) minpunten:
Allerbelangrijkste minpunt was het zwemmen. Omdat het water zo ondiep was, heeft meer dan de helft de gehele zwemafstand gelopen. Hier had de organisatie op enige wijze tegenop moeten treden.
Parcours was slecht aangegeven. Ik heb op de fiets mensen verkeerd zien rijden. Toen ik iedereen (zichtbaar) voorbij was heb ik ook echt delen gehad dat ik bang was verkeerd gereden te zijn omdat er gewoon niks of niemand was. Wat pijlen op de weg her en der hadden al iets geholpen.
Het was zeer onduidelijk waar alles te vinden was. Ik ben door de vrijwilligers ook heel de stad doorgestuurd met al mijn spullen om mijn startbewijs op te halen, die ik (ondanks startbewijs, legitimatie, startnummer, etc.) na veel moeite pas mee.
1 uur van te voren sluit de wisselzone. Dan sta je daar op je blote voeten zonder spullen e.d. Het zal er bij horen, maar ik ben het niet gewend. Je mocht ook niet warm zwemmen.
Afstanden klopten niet. Fietsen was 21.3 KM (ipv 18). Lopen was 3.6 ipv 4.
Na al het gezeik, pluspunten waren er ook
Gratis rugzak
Gratis t-shirt
Mooie stad, mooi loop parcours
De Ironman vlag geeft toch iets extra's, ondanks de korte afstand
Enthousiast publiek
Geen daverend niveau, wat het wat gemoedelijker maakt.
Doel was onder het uur, maar nét niet gehaald door de iets langere fietstocht.