Re: Wedstrijdplanning 2018
Heel mooi dat je dat zo kunt! Uit nieuwsgierigheid. Wat versta jij onder langere fietstrainingen en looptrainingen?
Voor mijn gemoedsrust wil echt wel een aantal keer 180+ fietsen (nooit verder dan 160k gefietst en dat was 2 jaar geleden alweer), en nooit verder dan 24k gelopen. Ik denk dat het, ook mentaal, veel helpt als je al vaker dergelijke afstanden hebt volbracht en weet wat er te wachten staat.
Een lange fietstraining is een uur of 5-6, dus zeg maar IM afstand. De trainingen tot 3-4 uur zijn relatief eenvoudig in te passen, gewoon vroeg vertrekken in het weekend. Een langere looptraining is 2.5-3u. Trainingen tot 2 uur doe ik het hele jaar door eigenlijk.
En op een IM marathon kan je je niet echt voorbereiden als het je eerste is. Wel prettig om te weten dat je zonder problemen 180km kan fietsen natuurlijk. Wat ik wel een nuttige lange training vind is bijvoorbeeld 90km fietsen, aansluitend 10m lopen en vervolgens nog eens 90km fietsen en 10km te lopen, dan krijg je een aardig gevoel hoe stuk je bent. Maar je moet die training wel aankunnen.