Ik ben dus ook van de partij. Tot een maandje geleden ging het top, afgezien van wat gebroken/gekneusde ribben eind april, maar daar heb ik redelijk mee om kunnen gaan met aangepaste training. Afgelopen weken gaat het allemaal niet zo lekker maar alles zit weer in de lift gelukkig.
Hmmm, speciaal verzet voor de klim gemonteerd. Ik heb eigenlijk geen idee wat er bij op zit, standaard Cervelo P2. Heb wel naar het profiel gekeken en geulhemmerberg en bemelerberg leken me best te doen. Die geulhemmerberg zit er nu dus niet meer in. De Hallembaye leek me wel een pittige, maar vind het moeilijk te vergelijken met wat ik in het verleden gefietst heb. Deed in de VS regelmatig een loop waar een klimmetje in zat van een paar honderd meter met als steilste 14%, daar ging ik wel kapot op. Hier in Engeland zijn er niet zulke steile stukken in de buurt en de meeste klimmetjes zijn ook kort (<1k). Sommige daarvan zijn 9-10% (some met korte stukjes iets steiler) en goed te doen op mijn tri bike, er is er eentje die gaat tot 15,5% en daar ga ik wel kapot op. De Hallembaye heeft een stuk van 12-13%, dus dat is op het randje, of net erover, wat ik kan doen zonder in het rood te gaan fietsen (wat ik niet wil doen).
Ook afgelopen dagen een paar keer zonder wetsuit open water gezwommen. Kost iets meer moeite, maar vind het wel lekker eigenlijk. Wordt alleen lastiger om de tritop aan te trekken. Die doe ik normaal opgerold onder het wetsuit, maar aangezien ik geen swimskin ofzo heb zal ik die, als het een non-wetsuit swim wordt, na het zwemmen pas aandoen. Gaat een minuutje extra kosten. Maar dat is ook peanuts op zo'n hele dag. Finishen is het doel .