Onderwerp: Triathlon als (eind)doel!
Hi!
Mijn naam is Jolien, 27 jaar en woonachtig in Zeeland (Noord-Brabant), echter afkomstig uit Twente.
Na in november te zijn begonnen met een afvalproces (wat voorspoedig verloopt), merkte ik dat ik behoefte had aan een doel om dit proces vol te houden/voort te zetten. Aangezien ik vroeger altijd aan wedstrijdzwemmen heb gedaan en nu aan waterpolo doe, en ik daarnaast ben gaan hardlopen, leek de stap naar de triathlon me een erg logische. Bovendien is dit iets wat al tijden op mijn bucketlist staat, maar mijn gewicht (en daarmee de kans op blessures) heeft me altijd tegengehouden. Bovendien heb ik echt een HEKEL aan hardlopen, maar 5km moet geen probleem zijn.
Ik heb de stoute (hardloop- en fiets)schoenen aangetrokken en heb me ingeschreven voor de achtste in Markelo (27 mei al!!) Ik heb via via een fiets over kunnen nemen en ben nu 3x per week gedisciplineerd en gemotiveerd aan het trainen. Hoewel het hardlopen echt een onwijs zwak punt blijft heb ik er vertrouwen in met een (voor mij) mooie tijd en zonder blessures te finishen.
Ondanks dat ik het sporten moeilijk te combineren vind met een fulltime baan (met 2 uur reistijd op een dag), beleef ik er heel veel plezier aan en haal ik er erg veel energie uit! Bovendien vind ik op dit forum veel tips en is het super leuk om verhalen te lezen van zowel beginners zoals ik, als van mensen die trainen voor een Iron Man (RESPECT!!).