Hedcandy schreef:Nu nog succes wensen is een tikkie laat... dus: hoe is het gegaan bij de deelnemers?
Ik zag dat de swim out een ladder was? Lastig vind ik dat altijd...
Het is allemaal naar verwachting gegaan. Onderweg in de auto regende het flink, maar ter plekke en zeker tijdens de wedstrijd viel het gelukkig erg mee. De watertemperatuur was prima, weinig stroming, prima zwemmen. Die ladder was inderdaad een soort van pallet zoals ronnyke schrijft. Prima te doen verder. Wel had ik volgens mijn Garmin iets minder dan 1000 meter gezwommen. Voor mijn doen was mijn tempo prima, 1:51/100 meter.
Fietsen ging prima, al viel het me nog tegen hoe veel langzame gedeeltes er in het parcours zaten. Wat kleine klimmetjes, nare bochten en met name nare stukken over een fabrieksterrein met grind en flinke gaten en kuilen. Hier ben ik heel voorzichtig en rustig overheen gegaan en dat kostte toch wel wat tijd. In de laatste ronde nam de wind iets toe. Een paar kilometer voor T2 werd ik ingehaald door een pelotonnetje dat blijkbaar achter me had gezeten aangezien ze na me te hebben ingehaald eigenlijk iets te langzaam fietsten. Afstand genomen, benen op >300 watt en ik kon alleen naar T2 toe.
Het lopen na fietsen had ik nog maar één keer eerder gedaan dit seizoen en met mijn gevoelloze voeten ging het niet heel soepel. Wel haalde ik al snel wat mensen in en dat gaf vertrouwen. De kilometers bleven onder de 4:30, maar ik kwam niet uit hartslagzone 2 en kon niet echt pushen. Wel had ik het gevoel dit tempo nog een tijdje vast te kunnen houden, doe mij maar een halve marathon in plaats van 10km.
Uiteindelijk mijn targets gehaald, de eindtijd van 3:42:45 was enigszins geflatteerd door de korte afstanden, maar al met al tevreden. Wel bizar hoeveel snelle triatleten er mee deden, uiteindelijk ben ik 87e overall en 28e H40 geworden. Deze zwemsnelheid, vermogen en looptempo waren vergelijkbaar of beter dan TriAmsterdam vorig jaar en dat was toen mijn beste triathlon.
Ook weer leuk om veel bekenden tegen te komen.
Op naar Nieuwkoop.