Onderwerp: hartritmestoornissen AVNRT
Enige tijd geleden heb ik me voorgesteld op dit forum. Beginnend triathleet en hard bezig met trainen voor de eerste 1/4 triathlon op 6 juli (Groene Woud Triathlon). In najaar liep ik 2 á 3 x per week hard, zwemmen 1x techniek en 1x duur en fietsen 1 tot 2 x per week (vertrouwd worden op fiets, tempo bepalen en afstanden opbouwen). Mijn doel is de 1/4 triathlon volbrengen waarbij ik mijn stinkende best ga doen, maar geen podiumplaats ambieer.
Helaas kwam er begin oktober een behoorlijke kink in de kabel. Terwijl ik mij filter als ooit voelde werd ik onwel (extreem hoge hartslag) op de atletiekbaan. Dit heeft 20 minuten geduurd en ben door ambulance opgehaald. Kwam in medische molen die cardiologie heet terecht. Niets gevonden totdat ik half november weer een hele ernstige aanval van hartritmestoornissen heb gehad. Ruim een uur een hartslag van ruim 220. Via huisarts met ambulance naar ziekenhuis en met medicatie hebben zij mijn hartslag weer in een normaal ritme gekregen. Het is nu wel bekend wat ik heb: AVNRT. Omdat me dit ten aller tijde weer kan (en zal) gebeuren (ook in rust) heb ik altijd medicijnen bij me ICE. Dit is natuurlijk niet de oplossing en gezien mijn jonge leeftijd en sportief leven volgt er a.s. Maandag een ablatie. Erg spannend allemaal, zo heb je niks en zo ben je hartpatiënt. Ik heb de afgelopen periode gewoon doorgetraind, maar met mate en ik mocht niet mijn extremen opzoeken. Vooral het fietsen heb ik weinig gedaan. Ik had namelijk gehoopt spinning lessen te volgen. Gelukkig is de basisconditie goed en ga ik zenuwachtig, maar met vertrouwen de operatie in. Afgelopen periode heeft veel gedaan met mij en met mijn gezin. Je bent het hele vertrouwen je lichaam kwijt. Maar ik blijf positief en heb me toch ingeschreven voor de groene woud triathlon op 6 juli. Hoop na de operatie het trainen snel weer op te kunnen pakken.
Heeft iemand in dit forum ervaring met AVNRT en een ablatie. En natuurlijk met het herstel daarna en het oppakken van je trainingsschema. Ik hoor het graag.
Groetjes Nathalie