Onderwerp: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?
Hoi.
Ik heb me ingeschreven voor de Bosbaan triathlon op 11 mei. Nog 2 weken dus om me voor te bereiden, voor mn gevoel veel te weinig tijd. 750 zwemmen, 20km fietsen, 5km hardlopen, de afstanden zijn prima te doen maar ik wil natuurlijk een goede tijd neerzetten.
Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met triathlons en de Bosbaantriathlon heb ik nog nooit gedaan. Ik vroeg me af of de meer ervaren mensen wat advies kunnen geven?
Hoeveel dagen voor de wedstrijd niet trainen? Afbouwen, of gewoon een paar dagen niet trainen?
Voeding op de dag zelf, mijn start is rond de tijd dat ik normaal mn lunch eet. Weet niet of ik beter een uur eerder kan lunchen of mn lunch overslaan en wat lichte dingen eten tijdens de voorbereiding voor de start.
Deze is voor mij de eerste keer dat ik een wetsuit gebruik. Ik hoop voor die tijd nog een keertje te kunnen oefenen met wetsuit. Nog tips omtrent de wetsuit?
Ik ken het fietsparcours niet, maar het zijn vier rondjes. Als het veel draaien en keren is is de racefiets misschien handiger, als er genoeg rechte stukken zijn tijdritfiets.... Racefiets of tijdritfiets?
Tips voor de wissels? (Mijn zwakste onderdeel).
Alle adviezen zijn welkom.