Ik heb een erg leuke dag gehad gister. Nouja, op het zwemmen na, want ook bij ons was dat weer eens meer vrij worstelen dan iets anders. Ik heb er bijna 14 minuten over gedaan, wat nergens op slaat, langzaamste ooit, denk ik. Maar ik heb ook niet echt mijn best meer gedaan na een tijdje en ben een eind omgezwommen om uit het geknok te kommen. Daarna ging het wel lekker.
Zwemmen: 11' --> 14:04 (inclusief het stukje naar de mat, ik had zelf 13:50 geklokt)
Fietsen: 36' (over 20 km) --> 36:57 (over 20,6 km)
Lopen: 28' --> 27:37
Wissels allebei 3' (lang eind lopen door parc fermé) --> 4:48 (geweldig nieuw parc fermé, op een kunstgras hockeyveld)
Eindtijd: 1u21 --> 1:23:24
En.... dat was genoeg voor de winst bij de D50+! Dat waren er maar liefst 20, dus daar ben ik best trots op. Ik had er helemaal geen erg in, de prijsuitreiking duurde ook erg lang, en ineens hoor ik mijn naam, moest ik nog sprinten naar het podium! Ik heb het helemaal gewonnen op het fietsen; bij zwemmen en lopen had ik iets van de 5e tijd. Maar ik heb bijna 4' sneller gefietst dan de dame met de 2e fietstijd! (voor zover de uitslagen kloppen, want die zijn een rommeltje)
Ik was samen met TumTumTum, dat was erg gezellig (maar ze komt hier vast haar eigen verhaal wel vertellen).
Linda en David voor hun start al gesproken, erg leuk. Daarna als vrijwilliger langs het fietsparcours vlakbij de start, dat was wel leuk, alleen even stressvol toen er een ambulance moest komen (overigens niet iets heel ernstigs, begreep ik: onderkoelde deelnemer). Toen iedereen voorbij was bij het loopparcours gaan kijken, en David en Linda en mijn man en nog een heleboel andere bekenden een paar keer voorbij zien komen. David en Linda finishten precies na elkaar, daarna zat er één tussen en toen Henk - dus ineens was ik zo'n beetje klaar met supporteren!
We zijn voor een maatje van Henk blijven wachten op de prijsuitreiking, die werd 3e bij de H40+. En het was maar goed dat we hadden gewacht, want tot zijn grote verrassing was Henk zelf 2e bij de H60+! Wat een prijzenfestijn zo!
Het was verder ook weer heel erg gezellig, het is toch erg onze 'thuiswedstrijd' en gelukkig ging alles ook weer goed.
Klein dingetje nog over de non-wetsuitzwem: het voelde helemaal niet als 22,9 graden, moet ik zeggen, met de wind over het water, en als er dan in de achterhoede iemand onderkoeld raakt, vraag ik me af of die limieten niet wat te scherp staan. Ik heb al wel vaker gedacht dat het eigenlijk aan de koude kant is voor de slechtere zwemmers. Die liggen er langer in en ze zwemmen zich minder warm. Ik zou ook niet weten hoe je dat moet aanpassen, maar gister ging het dus niet helemaal goed.
Oja, en de laatste anecdote: ik heb geen stayeren gezien, alleen haalde ik zelf op een gegeven ogenblik een dame in die een tijdje daarna naast mij kwam fietsen. Dat duurde maar, dus op een gegeven ogenblik zei ik: je moet me wel echt inhalen, anders ben je aan het stayeren. Zegt ze: 'dat geldt voor jou ook' Nou, dus niet hè! Zou fraai zijn, je concurrenten elimineren door ernaast te gaan fietsen. Ik had het donkerbruine vermoeden dat ze uit m'n zuchtje was gekomen en me niet op eigen kracht voorbij kon. Ik heb haar kort daarna trouwens definitief achter me gelaten.
Louise