Onderwerp: Vaak kramp bij zwemmen
Ik heb dus vaak kramp bij het zwemmen, vooral aan de binnenkant van bij bovenbenen (gracilis en/of adductor magnus) en de laatste maanden lijkt dat erger te worden. Hierdoor heb ik vaak ook kramp T1 bij het uittrekken van mijn wetsuit, en ook nog wel eens aan het begin van het fietsen. Daarom ruim een maand geleden een afspraak bij een fysio gemaakt die erg aangeraden werd. Gister kon ik eindelijk tercht, eerder hadden ze helaas geen tijd. De laatste weken begin ik ook wat last te krijgen van (het bovenste deel van) mijn dijbenen bij de long runs.
Het lijkt erop dat de schaambeensvoeg (daar van je schaambeen bij elkaar komt aan de voorzijde) niet helemaal goed zit. Toen herinnerde ik me ook dat ik bijvoorbeeld ook niet, als ik een zij-plank doe, mijn bovenste been kan optillen. Dat doet dan in die regio pijn. Een paar jaar geleden heb ik dat een keer gehad toen ik die oefening deed en toen heb ik er een paar weken last van gehad. Ik kon het meeste nog wel, maar voelde dat het niet lekker zat en deed wat pijn. Maar de pijn was nooit erg, en werd minder, dus toen verder niks mee gedaan.
Ook gebruik ik mijn bilspieren nauwelijks, en dat klopte ook wel met mijn ervaringen.
Aangezien Almere over 2 weken is wilde hij er nu niet veel aan doen, maar het plan is om daarna het schaambeen goed te zetten en dan oefeningen gaan doen om bepaalde spieren te stimuleren en versterken. Volgende afspraak is in de week na Almere.
Wordt vervolgd.