De statistieken ook maar eens bovengehaald:
Zwemmen: 280km => Zeer tevreden over en de vele kilometers hebben er echt wel voor gezorgd dat ik een veel betere zwemmen ben geworden.
Fietsen: 7377km op de weg + 881km op zwift => Iets minder als gehoopt/verwacht maar mijn lichaam kon in de eerste maanden van het jaar jammer genoeg niet meer aan.
Lopen: 1631km => Een pak minder dan in mijn atletiekverleden en ook hier deed het lichaam de eerste maanden wat moeilijk maar anderzijds waren het absoluut genoeg kilometers om van mij een betere loper dan ooit tevoren te maken met dank aan de conditie die ik meenam uit het zwembad en van op de fiets.
Totaaltijd: 522u
Een eerste triatlonseizoen waar ik best wel tevreden over ben! Met enkele zeer geslaagde 1/4e triatlons (Sub 2u), een zeer moeilijke kennismaking met de 1/2e afstand in Praag (5u18) waar ik veel lessen heb uitgetrokken en uiteindelijk toch een geslaagd einde seizoen op de 1/2e van Damme (4u28).
2020 wil ik zoals ik vanaf half 2019 ben beginnen doen met veel meer structuur aanpakken.
Uitgeschreven trainingsplannen, luisteren naar het lichaam en dus soms afwijken van het plan en de blessurepreventie niet aan de kant schuiven wanneer het eens wat drukker wordt.
Richting IM Kalmar zullen vooral de fietskilometers omhoog gaan ten opzicht van 2019. In de eerste plaats al in de winter dankzij de indoortrainer maar ook wanneer het buiten wat aangenamer fietsen wordt zullen de lange duurritten wat langer worden dan in 2019 (toen max 140km).
Qua zwemmen doen we verder zoals wel bezig waren en aangezien de schouders ondertussen aangepast zijn aan deze nieuwe sport zal dit waarschijnlijk ook nog net iets meer kilometers opleveren. Al hoeft dit op zich niet. Wel een extra focuspunt zullen de openwatertrainingen worden. In 2019 maar 2 keer buiten gezwommen op de wedstrijden na.
Op loopgebied een beetje het zelfde verhaal. Verder doen zoals in het tweede deel van 2019 waardoor er wel wat meer km's zullen verschijnen maar zonder overdrijven. En vooral blijven zeer gepolariseerd lopen! Sneller dan 4'/km of trager dan 5'/km...