Nog even wat zwembad-in-coronatijd-ervaringen. Ik zwem graag 'buiten de deur', dus dat ik ergens anders ga zwemmen als ik daar toch moet zijn. Dar was met die dichte zwembaden en al het thuiswerken al lang niets van gekomen, maar
gister moest ik in Delft zijn en dacht: laat ik daar eens gaan zwemmen.
Sportfondsenbad had banenzwemmen op een moment dat goed uitkwam, maar ik keek wel op van de prijs, zeg: € 6,10. Dat zou voor 45 minuten zijn, dat vind ik sowieso irritant kort, en in de praktijk moest je er nog 5 minuten eerder uit ook. 40 minuutjes zwemmen, omgerekend € 9,15 per uur Voor niks bijzonders, gewoon 25-meterbadje. De gemeente subsidieert het niet, dus dit is de prijs waarvoor het commercieel rendabel is. Misschien heeft de korte tijd met corona te maken, de prijs dus niet.
Wel waren de coronamaatregelen nog superstreng: eenrichtingverkeer per baan, dus elke 25 meter onder de kurken door, inhaalverbod, je niet omkleden vooraf.
In mijn 'eigen' zwembad West in Rotterdam kost een vol uur € 4,20 (los kaartje, in de praktijk betaal ik nog minder) en zijn alle coronamaatregelen losgelaten, op het reserveren na. Maar dat zwembad is nu dan weer een paar dagen dicht: besmet personeel, de rest in quarantaine....
Louise